Valgmodulet beskæftiger sig med et særligt perspektiv på ikt og
læring.
Valgmodulet giver den studerende mulighed for at fordybe sig i
teori og metoder inden for valgmodulets temaramme.
Der fokuseres på hovedspørgsmål om hvad, under hvilke
omstændigheder og med hvilke midler det er muligt at
identificere/analysere/designe/kvalificere/facilitere inden for
valgmodulets temaramme.
Målet for den studerendes tilegnelse af viden inden for valgmodulets temaramme er, at den studerende efter deltagelse i modulet skal kunne:
Målet for den studerendes udvikling af færdigheder indenfor valgmodulets temaramme er, at den studerende skal kunne:
Målet for den studerendes dannelse af kompetencer indenfor valgmodulets temaramme er, at den studerede skal kunne:
Undervisningen er tilrettelagt som web-baseret fjernundervisning med virtuelle perioder i kombination med fremmødeseminarer.
ECTS-point: 5 = 5 x 27,5 = 137,5 timers studenterbelastning i alt
Prøvens navn | Computational thinking i et pædagogisk og didaktisk perspektiv |
Prøveform | Aktiv deltagelse/løbende evaluering
Prøven afløses ved tilfredsstillende, aktiv deltagelse i
undervisningen inden for valgmodulets temaramme (den enkelte
studerendes aktive deltagelse). Afløsningsopgaverne, herunder krav
til tilstedeværelse aftales på forhånd mellem en af studienævnet
udpeget fagansvarlig og den/de studerende. Der gives skriftlig
feedback til deltagerne.
Ved manglende tilfredsstillende, aktiv deltagelse i undervisningen bruger den studerende et eksamensforsøg. Den studerende har mulighed for at gå til re-eksamination (3 forsøg i alt). Prøven består i udarbejdelse af en mindre skriftlig fremstilling og eventuelt produkt(er) inden for et emne, der omfatter den i studieåret udbudte undervisning i relation til valgmodulet i ikt og læring - design. Redegørelsen må være på højst 7 sider pr. studerende, ved grupper dog højst 30 sider i alt og ved en individuelt udarbejdet fremstilling højst 8 sider |
ECTS | 5 |
Bedømmelsesform | Bestået/ikke bestået |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Der udbydes nye valgmoduler hvert semester.
Udbud og valgmodulbeskrivelser opdateres løbende på uddannelsens hjemmeside samt i Moodle.
Engelsk titel | Computational Thinking in an educational and didactic perspective |
Modulkode | MILVM20181 |
Modultype | Kursus |
Semester | Efterår og Forår
|
ECTS | 5 |
Undervisningssprog | Dansk |
Undervisningssted | Anden placering |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævn for Masteruddannelsen i IKT og Læring |
Institut | Institut for Kommunikation og Psykologi |
Fakultet | Det Humanistiske Fakultet |