Modulet omfatter kurser og opgaver inden for følgende fagområder:
Når modulet er afsluttet, skal den studerende kunne demonstrere:
Viden om og forståelse af
teorier og begreber inden for tekstproduktion og fagjournalistik
forskellige journalistiske genrers karakteristika
nyhedskriterier, målgruppebestemmelse og retoriske strategier
de særlige sproglige og layoutmæssige overvejelser i forbindelse med webkommunikation.
Når modulet er afsluttet, skal den studerende kunne demonstrere:
Færdigheder i
at analysere forskellige papir- og webbaserede tekster bl.a. med henblik på målgruppe, nyhedskriterier og retoriske strategier
at producere papir- og webbaserede tekster på dansk inden for en række genrer med relation til public relations og markedskommunikation.
Når modulet er afsluttet, skal den studerende kunne demonstrere:
Kompetencer til
at overføre teoretisk viden om tekstproduktion og fagjournalistik til praktisk tekstproduktion i en virksomhed eller organisation
at strukturere egen læring i relation til en given opgave
selvstændigt at kunne fortsætte egen kompetenceudvikling inden for området.
Prøvens navn | Fagjournalistik og webkommunikation |
Prøveform | Skriftlig
Prøven har form af en bunden 2-dages skriftlig hjemmeopgave.
Opgaven stilles inden for online mediet og/eller det trykte medie.
Besvarelsens længde fastsættes af eksaminator ved opgavens
udlevering. |
ECTS | 5 |
Tilladte hjælpemidler | Alle skriftlige og alle elektroniske
hjælpemidler |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Engelsk titel | Journalism and Web-communication in Professional Settings |
Modulkode | BAINV201426 |
Modultype | Kursus |
Varighed | 1 semester |
Semester | Forår
|
ECTS | 5 |
Undervisningssprog | Dansk |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævn for International Virksomhedskommunikation |
Institut | Institut for Kultur og Læring |
Fakultet | Det Humanistiske Fakultet |