Modulet omfatter kurser og opgaver inden for følgende fagområder:
semiotik
medieanalyse.
Når modulet er afsluttet, skal den studerende kunne demonstrere:
Viden om og forståelse af
forskellige semiotiske retninger og analysemetoder
forskellige mediers karakteristika og funktion
grundlæggende medievidenskabelige teorier og analysemetoder.
Når modulet er afsluttet, skal den studerende kunne demonstrere:
Færdigheder i
at analysere forskellige virksomhedstekster ved hjælp af semiotiske metoder
at analysere forskellige medieprodukter ved hjælp af medievidenskabelige metoder.
Når modulet er afsluttet, skal den studerende kunne demonstrere:
Kompetencer til
at strukturere egen læring i relation til en given opgave
selvstændigt at kunne fortsætte egen kompetenceudvikling inden for området.
Prøvens navn | Semiotik og medieanalyse |
Prøveform | Skriftlig
Prøven har form af en bunden skriftlig 2-dages hjemmeopgave på
dansk. Besvarelsen skal mindst være på 3 sider og må højst være
på 6 sider. |
ECTS | 5 |
Tilladte hjælpemidler | Alle skriftlige og alle elektroniske
hjælpemidler |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Engelsk titel | Semiotics and Media Analysis |
Modulkode | BAINV201424 |
Modultype | Kursus |
Varighed | 1 semester |
Semester | Efterår
|
ECTS | 5 |
Undervisningssprog | Dansk |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævn for International Virksomhedskommunikation |
Institut | Institut for Kultur og Læring |
Fakultet | Det Humanistiske Fakultet |