Forudsætninger/Anbefalede forudsætninger for
at deltage i modulet
Det forudsættes, at den studerende har bestået til og med 3.
semester.
Modulets indhold, forløb og pædagogik
Studerende, der gennemfører 8. modul og 4. semester:
Læringsmål
Viden
- Har viden og indsigt i praksiseksempler,.
- Har viden om konkrete problemstillinger, udfordringer og
løsninger fra praksis.
- Har opnået viden om sammenhængen mellem forskellige faglige
tilgange og deres betydning for anvendelighed og ligeværdighed i
praksis.
Færdigheder
- Kan analysere tekniske og brugerorienterede problemfelter i
forhold til byggemetode og byggetradition ved at fokusere på
nyudvikling og problemløsning.
- Kan formidle faglige problemstillinger og løsningsmodeller til
både fagfæller og ikke- specialister.
- Kan kritisk analysere konkrete praksiseksempler i forhold til
byggelovgivning, anvisninger, danske - og
internationale standarder samt FN-konventioner og
EU-direktiver.
Kompetencer
- Kan selvstændigt indgå i fagligt og tværfagligt samarbejde og
tværfaglige teams i offentlige og private virksomheder og påtage
sig professionelt ansvar.
- Kan identificere centrale problemstillinger og faglige
udviklingsområder i forhold til fagfeltet universelt design og
tilgængelighed
- Kan kvalificere universelt design og tilgængelighed i design-,
bygge- og udviklingsprocesser.
- Kan indgå i forsknings- og udviklingsprojekter indenfor
universelt design og tilgængelighed for personer med handikap.
- Kan indgå i udvikling af virksomheders kompetencer,
specialisering og værdiskabelse.
Undervisningsform
Projektskrivning og selvstudie.
Eksamen
Prøver
Prøvens navn | Masterprojekt |
Prøveform | Mundtlig pba. projekt |
ECTS | 15 |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Ekstern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets
eksamensordning |