Universelt design og tilgængelighed i praksis

2019/2020

Modulets indhold, forløb og pædagogik

Studerende, der gennemfører modulet, tilegner sig følgende:

Læringsmål

Viden

  • Indgående viden om teoretisk, metodisk og videnskabelig tilgang til caseanalyse.
  • Viden om metoder for analyse af hhv brugskvalitet og oplevet kvalitet i relation til universel design og tilgængelighed
  • Viden om brugen af specifikke universelle og tilgængelige design til forskellige målgrupper gennem praktisk afprøvning

Færdigheder

  • Skal sætte teoretiske og metodiske værktøjer i spil i relation til konkrete problemstillinger indenfor universelt design og tilgængelighed.

Kompetencer

  • kan analysere praksisprocesser og identificere centrale problemfelter.
  • Kan identificere konkrete forskelle på universelt design og tilgængelighed i praksis. .
  • Kan identificere konkrete problemstillinger ift oplevet kvalitet og brugskvalitet i relation til universlet design og tilgængelighed i praksis

Undervisningsform

Undervisningsformen er undervisning, opgaveløsning, selvstudie og ekskursion/studietur.

Eksamen

Prøver

Prøvens navnUniverselt design og tilgængelighed i praksis
Prøveform
Skriftlig
ECTS5
BedømmelsesformBestået/ikke bestået
CensurIntern prøve
VurderingskriterierVurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning

Fakta om modulet

Engelsk titelUniversal design and Accessibility in Practice
ModulkodeTBIUDTK16202
ModultypeKursus
Varighed1 semester
SemesterForår
ECTS5
UndervisningssprogDansk
TompladsJa
UndervisningsstedCampus København
Modulansvarlig

Organisation

StudienævnStudienævn for Byggeri, By og Miljø
InstitutInstitut for Byggeri, By og Miljø
FakultetDet Ingeniør- og Naturvidenskabelige Fakultet