Bachelorprojekt

2019/2020

Forudsætninger/Anbefalede forudsætninger for at deltage i modulet

Modulet bygger på viden opnået i første fem semestre.

Modulets indhold, forløb og pædagogik

Bachelorprojektets formål er at træne studerende i selvstændig planlægning og gennemførelse af et teknoantropologisk studie i et selvvalgt teknologidomæne med henblik på at identificere, undersøge og analysere en relevant problemstilling.

Læringsmål

Viden

  • etnografiske og/eller intervenerende metoder
  • en teknologi inden for et udvalgt domæne.
  • socio-tekniske teorier, der omhandler samspillet mellem teknologier og deres kulturelle, institutionelle, organisatoriske eller etiske dimensioner.

Færdigheder

  • formulere en tekno-antropologisk problemformulering.
  • anvende tekno-antropologiske metoder til belysning af projektets problemformulering.
  • selvstændigt analysere en teknoantropologisk problemformulering om den udvalgte teknologis interaktion med organisatoriske, kulturelle, institutionelle eller etiske dimensioner.
  • kritisk vurdere den udvalgte teknologis konsekvenser for og bidrag til udvikling af menneske, kultur eller organisation.
  • forbinde projektet til videnskabsteoretiske positioner

Kompetencer

  • bidrage til skabelse af robuste og socialt ansvarlige teknologiske løsninger.
  • identificere og dokumentere egne læringsbehov samt strukturere og dokumentere egen læring i forskellige læringsmiljøer.

Undervisningsform

Projektarbejde. 

Eksamen

Prøver

Prøvens navnBachelorprojekt
Prøveform
Mundtlig pba. projekt
ECTS20
Bedømmelsesform7-trins-skala
CensurEkstern prøve
VurderingskriterierVurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning

Fakta om modulet

Engelsk titelBSc Project
ModulkodeTBITANB16601
ModultypeProjekt
Varighed1 semester
SemesterForår
ECTS20
UndervisningssprogDansk
TompladsJa
UndervisningsstedCampus København, Campus Aalborg
Modulansvarlig

Organisation

StudienævnStudienævn for Teknoantropologi og Bæredygtigt Design
InstitutInstitut for Planlægning
FakultetDet Tekniske Fakultet for IT og Design