Studerende der gennemfører modulet har
Viden om:
naturvidenskabelige, tekniskvidenskabelige, samfundsvidenskabelige og humanistiske videnskabsteorier og fagtraditioners placering i relation til hinanden
teorier, der omhandler samspillet mellem videnskabeligt arbejde indenfor forskellige videnskabelige retninger og fagområder
forskellige fagtraditioners forskellige tilgange til teknologi.
Færdigheder til at:
analysere tværvidenskabelige problemstillinger og præsentere videnskabsteoretiske argumenter for valg af metode og analysetilgang
kritisk kunne vurdere analyserne ud fra overvejelser om discipliners samspilsmuligheder og modsætningsforhold
Kompetencer til at:
selvstændig kunne vurdere relevansen af, argumentere for, og indgå i tværvidenskabeligt samarbejde
formidle tværvidenskabelige problemstillinger og analyser heraf til fagfolk og tekniske specialister
Forelæsninger der præsenterer teoretiske nøglebegreber, problembaseret arbejde i grupper med cases, studenterpræsentationer der knytter interdisciplinær videnskabsteori til bachelorprojektet, studenterassesment.
| Prøvens navn | Interdisciplinær videnskabsteori |
| Prøveform | Mundtlig |
| ECTS | 5 |
| Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
| Censur | Intern prøve |
| Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
| Engelsk titel | Interdisciplinary Philosophy of Science |
| Modulkode | TBITANB13602 |
| Modultype | Kursus |
| Varighed | 1 semester |
| Semester | Forår
|
| ECTS | 5 |
| Undervisningssprog | Dansk |
| Undervisningssted | Campus København, Campus Aalborg |
| Modulansvarlig |
| Studienævn | Studienævn for Teknoantropologi og Bæredygtigt Design |
| Institut | Institut for Planlægning |
| Fakultet | Det Tekniske Fakultet for IT og Design |