Studerende der gennemfører modulet har
Viden om:
designantropologi som felt, hvor forskellige faggrupper arbejder sammen i designprocesser
forskellige metoder og værktøjer til brug i en antropologi-dreven designproces. Herunder brug af video, observationer af og i brugssituationer.
designorienterede og kreative metoder/værktøjer som designspil, koncepter, prototyper og Personas
brugerinvolverende metoder som workshops, designlaboratorier
hvordan en antropologi-dreven design og innovationsproces kan tilrettelægges og faciliteres
Færdigheder til at:
anvende tekno-antropologiske metoder i design og innovationsprocesser
planlægge en antropologi-drevet designproces
udvælge og anvende kreative metoder til brugerdreven innovation
Kompetencer til at:
redegøre for principperne i forskellige metoder til brugerorienteret design og brugerinddragelse
Kombination af forelæsninger, diskussioner og praktiske øvelser i brugerorienterede kreative, systematiske og brugerinvolverende designmetoder. Gruppeøvelser og forberedelse til semesterprojekt.
Prøvens navn | Metoder til Antropologi-drevet design |
Prøveform | Skriftlig og mundtlig
De studerende skal på sidste kursusgang præsentere en refleksiv
drejebog for en antropologi-dreven designproces samt et kreativt
designværktøj (designspil, mock-up eller lign) |
ECTS | 5 |
Bedømmelsesform | Bestået/ikke bestået |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Engelsk titel | Methods in Anthropology driven Design |
Modulkode | TBITANB13403 |
Modultype | Kursus |
Varighed | 1 semester |
Semester | Forår
|
ECTS | 5 |
Undervisningssprog | Dansk |
Undervisningssted | Campus København, Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævn for Teknoantropologi og Bæredygtigt Design |
Institut | Institut for Planlægning |
Fakultet | Det Tekniske Fakultet for IT og Design |