Introduktion til programmering

2019/2020

Forudsætninger/Anbefalede forudsætninger for at deltage i modulet

Modulet bygger videre på viden opnået i ”Modeller, mekanik og materialer”.

Modulets indhold, forløb og pædagogik

Læringsmål

Viden

  • et specifikt programmeringssprog, dens struktur, logik og syntaks
  • softwareudvikling til styring og skabning af interaktive designs
  • forskellige kommunikations protokoller
  • simple styrings mekanismer

Færdigheder

  • oversætte en problemstilling i sekvenser der kan overføres til kode
  • finde informationer og vejledninger til at videreudvikle færdigheder i programmering
  • udarbejde simple prototype applikationer

Kompetencer

  • tolke kode fra eksempler og biblioteker
  • anvende biblioteker
  • anvende og forstå grundelementerne af det kursusbestemte udviklingsmiljø
  • fejlsøge kode

Undervisningsform

Undervisningen foregår som vekselvirkning mellem forelæsninger og løsning af opgaver.

Eksamen

Prøver

Prøvens navnIntroduktion til programmering
Prøveform
Skriftlig eller mundtlig
Fastsættes i semesterbeskrivelsen.
ECTS5
BedømmelsesformBestået/ikke bestået
CensurIntern prøve
VurderingskriterierVurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning

Fakta om modulet

Engelsk titelIntroduction to Programming
ModulkodeTBIBDB19303
ModultypeKursus
Varighed1 semester
SemesterEfterår
ECTS5
UndervisningssprogDansk
TompladsJa
UndervisningsstedCampus København
Modulansvarlig

Organisation

StudienævnStudienævn for Teknoantropologi og Bæredygtigt Design
InstitutInstitut for Planlægning
FakultetDet Tekniske Fakultet for IT og Design