Forudsætninger/Anbefalede forudsætninger for
at deltage i modulet
Modulet bygger videre på viden opnået i ”Modeller, mekanik og
materialer”.
Modulets indhold, forløb og pædagogik
Studerende der gennemfører modulet opnår:
Læringsmål
Viden
- programmeringssprog og deres struktur, logik og syntaks
- procedurer for problemløsning baseret på programmer
- kendskab til et specifikt programmeringssprog
Færdigheder
- udarbejde objektorienteret analyse af ideer til mindre
programmer
- udarbejde objektorienteret design af programmer i mindre skala
ved hjælp af simple UML diagrammer
- dokumentere objektorienterede programmer efter en given
forskrift
- anvende og forstå grundelementerne i det objektorienterede
paradigme, herunder: objekter, klasser, nedarvning og polymorfi,
indkapsling, samt interfaces
- anvende og forstå grundelementerne i det kursusbestemte
programmeringssoftware, herunder syntaks beskrivelse samt
illustrationer af kode elementer
- udarbejde simple prototype applikationer
Kompetencer
- anvende det objektorienterede paradigme til problemorienteret
programudvikling ved hjælp af det til kurset valgte
programmeringssprog
- afprøve og fejlkorrigere objektorienterede programmer
- identificere løsningsmodeller i relation til konkret
konstruktionsopgave på produkt-, service og systemniveau
Undervisningsform
Undervisningen foregår som vekselvirkning mellem forelæsninger og løsning
af opgaver.
Eksamen
Prøver
Prøvens navn | Introduktion til programmering |
Prøveform | Skriftlig eller mundtlig
Formen vil enten være skriftlig, mundtlig eller både og. Fastsættes
i
semesterbeskrivelsen. |
ECTS | 5 |
Bedømmelsesform | Bestået/ikke bestået |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets
eksamensordning |