Forudsætninger/Anbefalede forudsætninger for
at deltage i modulet
Fem semestre af bacheloruddannelsen i Bæredygtigt design skal være
gennemført
Modulets indhold, forløb og pædagogik
Studerende der gennemfører modulet opnår:
Læringsmål
Viden
- Forskellige måder at skabe af bæredygtige og innovative
teknologiske løsninger samt positionere disse på en
udviklingsarena
Færdigheder
- afgrænse en designmæssig problemstilling eller bæredygtig
udfordring som lader sig besvare under hensyn til ressourcer, tid
og kompetencer
- gennemføre et designprojekt, som understøtter bæredygtige
løsninger og bidrager til fornyelse og omstilling
- tilrettelægge et designprojekt under hensyn til projektgruppens
kompetencer, interne samspil og læring samt samspillet med eksterne
aktører og interessenter
- udvælge fremgangsmåder og metoder til en samlet håndtering af
brugere, interessenter og designudfordringer i et
designprojekt
Kompetencer
- identificere og udvælge kritiske forhold og bæredygtige
udfordringer samt reflektere kritisk over forskellige
designstrategier, muligheder og løsninger med reference til mulige
udviklingsscenarier.
- selvstændigt indgå i samarbejde på tværs af professioner,
discipliner og fag
- identificere og dokumentere egne læringsbehov samt strukturere
og dokumentere egen læring i forskellige læringsmiljøer
Undervisningsform
Modulet gennemføres som et problembaseret projektorienteret
arbejde indenfor modulets overordnede ramme. Projektarbejdet
understøttes af en eller flere vejledere.
Eksamen
Prøver
Prøvens navn | Bachelorprojekt: Bæredygtigt design |
Prøveform | Mundtlig pba. projekt |
ECTS | 15 |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Ekstern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets
eksamensordning |