Forudsætninger/Anbefalede forudsætninger for
at deltage i modulet
Deltagers forudsætninger for modulet er gennemførelse af
uddannelsens 4.
semester
Modulets indhold, forløb og pædagogik
Studerende der gennemfører modulet opnår:
Læringsmål
Viden
- metoder til at karakterisere og beskrive et energisystem
- fremgangsmåder til udvikling af bæredygtige energisystemer,
deres funktionalitet og brugsprocesser
Færdigheder
- analysere et heterogent energisystem som ’hybrid system’ dvs.
kombinationen af materielle komponenter, modeller og
institutionsdannelser
- identificere de miljømæssige udfordringer i et
energisystem
- analysere kritiske forhold i samspillet mellem et energisystems
aktører og de organisatoriske forhold og institutionelle rammer de
virker i
- analysere stabiliseringsprocesser såvel som muligheder for
omstilling af et energisystems miljømæssige performance
- designe (redesigne) et energisystem ved inddragelse af viden og
perspektiver fra systemets forskellige brugere og aktører
Kompetencer
- designe eller redesigne et energisystem med baggrund i en
kritisk analyse og reflekteret afvejning af forskellige hensyn som
funktionalitet, risici, aktører samt videnprocesser og læring
- reflektere over rollen som energisystem designer
Undervisningsform
Modulet gennemføres som et problembaseret projektorienteret
arbejde indenfor modulets overordnede ramme. Projektarbejdet
understøttes af en eller flere vejledere.
Eksamen
Prøver
Prøvens navn | Design af bæredygtige energisystemer |
Prøveform | Mundtlig pba. projekt |
ECTS | 15 |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Ekstern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets
eksamensordning |