Kandidatspeciale

2019/2020

Modulets indhold, forløb og pædagogik

Læringsmål

Viden

  • Kan redegøre for aktuel viden på højeste internationale niveau inden for mindst et af følgende sundhedsteknologiske forskningsområder: 

    • Signalbehandling
    • Billedanalyse
    • Mønstergenkendelse
    • Beslutningsstøtte
    • Kliniske informationssystemer
    • Sensoriske systemer
    • Rehabiliteringssystemer
    • Fysiologisk modellering

Færdigheder

  • Kan detaljeret analysere et videnskabeligt relevant problem på baggrund af systematisk litteratursøgning
  • Kan på baggrund af viden inden for et konkret forskningsområde argumentere for valg af metode til besvarelse af projektets problemformulering
  • Mestrer videnskabelige metoder og teknikker inden for sundhedsteknologi
  • Kan forholde sig konstruktivt kritisk til resultater af de anvendte metoder ift. projektets problemformulering

Kompetencer

  • Kan udarbejde og kritisk evaluere en aktivitets- og tidsplan for projektarbejdet
  • Kan med udgangspunkt i en videnskabeligt relevant problemstilling selvstændigt bringe sundhedsteknologisk faglighed i anvendelse inden for et konkret forskningsområde
  • Kan på et videnskabeligt grundlag foreslå nye modeller til analyse af og/eller løsning af videns-problemer
  • Kan kommunikere forskningsbaseret viden skriftligt og mundtligt
  • Kan diskutere en sundhedsteknologisk og videnskabelig problemstilling med faglige eksperter
  • Kan kritisk reflektere over egen læreproces og på det grundlag selvstændigt tage ansvar for egen professionelle udvikling

Eksamen

Prøver

Prøvens navnKandidatspeciale
Prøveform
Speciale/afgangsprojekt
ECTS30
Bedømmelsesform7-trins-skala
CensurEkstern prøve

Fakta om modulet

Engelsk titelMaster's Thesis
ModulkodeSTIST18K4_1
ModultypeProjekt
Varighed1 semester
SemesterForår
ECTS30
UndervisningssprogDansk og engelsk
UndervisningsstedCampus Aalborg
Modulansvarlig

Organisation

StudienævnStudienævnet for Sundhed, Teknologi og Idræt
InstitutInstitut for Medicin og Sundhedsteknologi
FakultetDet Sundhedsvidenskabelige Fakultet