Modulets indhold, forløb og pædagogik
Læringsmål
Viden
Studerende der har gennemført kursusmodulet:
- skal have grundlæggende forståelse af fast ejendom som både en
fysisk, økonomisk og juridisk enhed
- skal have grundlæggende kendskab til den retlige regulering af
fast ejendom og dennes betydning for udvikling af den enkelte faste
ejendom, herunder viden om centrale dele af den lovgivning, der
regulerer ny og eksisterende bebyggelse
- skal have kendskab til forhold og faktorer, der kan have
betydning for et områdes eller en ejendoms fremtidige udvikling,
herunder by- og infrastrukturelle, funktionelle, visuelle,
kulturhistoriske,
og topografiske og juridiske bindinger og
muligheder, samt til metoder, der kan anvendes til at afdække disse
forhold og faktorer - skal have viden om forskellige befolkningsgruppers behov og
præferencer i forhold til boligen og de fysiske omgivelser
- skal have kendskab til sammenhænge mellem fysisk form og
menneskelig adfærd, og til disse sammenhænges betydning for byens
rum
- skal have viden om grundlæggende principper for og metoder til
udformning af ny bebyggelse
Færdigheder
Studerende der har gennemført kursusmodulet:
- skal kunne beskrive og anvende teorier og metoder til
stedsanalyse på bydels-, område- og ejendomsniveau
- skal kunne beskrive og anvende teorier og metoder til
udformning af ny bebyggelse
Kompetencer
Studerende der har gennemført kursusmodulet:
- skal kunne identificere og analysere de væsentlige bindinger og
muligheder vedrørende udvikling af et givet byområde eller en
ejendom
- skal kunne diskutere og vurdere forskellige planprincippers
relevans, aktualitet mv. i forhold til et mindre byområde eller en
ejendom
Undervisningsform
Forelæsninger, øvelser og workshops
Eksamen
Prøver
Prøvens navn | Juridisk og geografisk analyse af områder |
Prøveform | Skriftlig eller mundtlig |
ECTS | 5 |
Tilladte hjælpemidler | |
Bedømmelsesform | Bestået/ikke bestået |
Censur | Ekstern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets
eksamensordning |