Bachelorprojekt

2019/2020

Modulets indhold, forløb og pædagogik

Læringsmål

Viden

Studerende, der gennemfører modulet, tilegner sig følgende:

  • Har indgående viden om en udvalgt samfundsmæssig problemstilling relateret til by- eller energi- eller miljøplanlægning samt dens kontekst.
  • Har indgående viden om og forståelse for centrale tilgange til arbejdet med problemstillinger inden for by- eller energi- eller miljøplanlægning
  • Har indgående viden om planlægningens teoretiske, historiske og metodiske forankring og kan sætte den i forhold til den udvalgte problemstilling i projektarbejdet
  • Har viden om videnskabelig vidensproduktion, specielt i forhold til metoder, problemorientering, typer af videnskab, forklaringsformer, sandhedsbegreber og virkelighedsopfattelser

Færdigheder

Studerende, der gennemfører modulet, tilegner sig følgende:

  • Skal kunne opstille og gennemføre et sammenhængende og velargumenteret forskningsdesign og projekt
  • Skal kunne på et højt fagligt niveau reflektere kritisk over den valgte problemstillings grundlag
  • Skal selvstændigt kunne beskrive, analysere, vurdere og udvælge et løsningsforslag i sammenhæng med den konkrete samfundsmæssige problemstilling, med henblik på at fremme en bæredygtig udvikling.
  • Skal kunne anvise tilgange til at implementere de udvalgte løsningsforslag med henblik på at skabe varig forandring.
  • Skal kunne vurdere relevansen og virkningen af eksisterende deltagelsesprocesser, eller argumentere for mulige deltagelsesprocesser, med fokus på deres værdi i forhold til den konkrete problemstilling
  • Skal kunne formidle den opbyggede viden for fagfolk såvel som ikkefagfolk
  • Skal kunne opstille og reflektere over egne læringsmål som del af en fortsat professionel udvikling inden for planlægningsfaget
  • Skal kunne anvende videnskabelig viden, metoder og forklaring i forhold til et konkret planlægningsprojekt og argumentere videnskabsteoretisk i forhold hertil

Kompetencer

Studerende, der gennemfører modulet, tilegner sig følgende:

  • Kan kritisk reflektere over og bidrage til planlægningsfaget og dets udvikling i relation til by- eller energi- eller miljøplanlægning
  • Kan reflektere over egne værdier og rationaler anvendt i projektarbejdet og konsekvenserne heraf for resultaterne
  • Skal kunne indgå i faglige samarbejder på et højt fagligt niveau samt reflektere over problemer og løsninger i disse
  • Kan reflektere kritisk over den opstillede problemformulerings validitet og relevans, samt forbindelsen til valg af tilgang til besvarelse af problemformuleringen
  • Kan reflektere over egen videnskabsteoretiske tilgang i projektet 39
  • Kan selvstændigt orientere sig i forskellige former for videnskab og refleksivt inddrage dette i relation til tværfaglige samarbejder og egen faglige udvikling

Undervisningsform

Problemorienteret projektarbejde i grupper. 

Eksamen

Prøver

Prøvens navnBachelorprojekt
Prøveform
Mundtlig pba. projekt
ECTS20
Bedømmelsesform7-trins-skala
CensurEkstern prøve
VurderingskriterierVurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning
Permalink Print

Organisation

StudienævnStudienævn for Planlægning og Landinspektøruddannelsen
InstitutInstitut for Planlægning
FakultetDet Tekniske Fakultet for IT og Design

Søg i modulbasen

View all fonts in this project