Modulets indhold, forløb og pædagogik
Efter gennemførelse af faget vil deltagerne
- kunne tilrettelægge designprocesser gennem anvendelse af
videnskabelig metode, herunder kunne træffe informerede og
velbegrundede valg af metoder og teknologier til design af digitale
oplevelsesprodukter samt kunne benytte disse metoder,
- kunne tilrettelægge og organisere test- og evalueringsprocesser
gennem anvendelse af videnskabelige metoder
- selvstændigt og systematisk kunne designe konkrete, digitale
oplevelsesorienterede produkter, herunder have en praktisk,
operativ forståelse af designet af oplevelsesorienterede systemer
og for digital æstetik,
- kunne kommunikere med både specialister og almenkyndige om
faglige, teoretiske og praktiske problemstillinger i relation til
design og test af digitale oplevelsesprodukter.
Faget er et praktisk-konstruktivt modul, der har til hensigt at
give deltagerne
- konkrete erfaringer med og praktiske færdigheder inden for
design af oplevelsesorienterede systemer, interaktionsdesign og
anvendt digital æstetik.
- Konkrete erfaringer med og praktiske færdigheder inden for
evaluering af brugeroplevelser
- Indsigt i problemstillinger i samspillet mellem test/evaluering
og design
Eksamen
Prøver
Prøvens navn | Anvendt oplevelsesdesign |
Prøveform | Mundtlig
Mundtlig individuel eksamen med udgangspunkt i en skriftlig
gruppeopgave (max. 5 personer, max 20 normalsider pr.
studerende). |
ECTS | 5 |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Ekstern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets
eksamensordning |
Yderligere informationer
https://www.master-it-vest.dk/fagpakker/interaktionsdesign-og-multimedier/detaljer/fagpakke/user-experience-design/2.html#single_121