Specialiseringens emne er pædagogisk ledelse med henblik på institutions- og professionsudvikling på skoler og dagtilbud. Specialiseringen omfatter samspillet mellem læringsanalyse og pædagogisk praksis i et ledelsesperspektiv samt ledelsens rolle i forbindelse med at identificere lærings- og udviklingsmål og skabe de bedst mulige lærings- og udviklingsresultater i et samspil med børn/elever, medarbejdere, forældre og forvaltning.
Deltagerne kan inden for modulet vælge temaer som klasseledelse, undervisningssupervision, inklusion, teamledelse, forholdet mellem skoler og skoleforvaltning med videre, og arbejdet med specialiseringsemnet må gerne tage udgangspunkt i egen praksis.
| Prøvens navn | Pædagogisk ledelse |
| Prøveform | Skriftlig
Prøven er individuel.
Produktkrav/sidetal: mindst 12 og højst 15 sider. Opgaven bedømmes af eksaminator. |
| ECTS | 10 |
| Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
| Censur | Intern prøve |
| Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
| Engelsk titel | Leadership of Pedagogical Institutions |
| Modulkode | MAELF201913 |
| Modultype | Projekt |
| Varighed | 1 semester |
| Semester | Efterår
|
| ECTS | 10 |
| Undervisningssprog | Dansk |
| Tomplads | Ja |
| Undervisningssted | Campus Aalborg |
| Modulansvarlig |
| Studienævn | Studienævn for efteruddannelse i Læring og Filosofi |
| Institut | Institut for Kultur og Læring |
| Fakultet | Det Humanistiske Fakultet |