Modulet omfatter:
forbrugerkultur i Spanien og Latinamerika
virksomheder og markedsdannelser i Spanien og Latinamerika.
Når modulet er afsluttet, skal den studerende kunne demonstrere:
Viden om og forståelse af:
forbrugskultur, herunder materiel og symbolsk kultur
forbrugsdiskurser i Spanien og Latinamerika
politiske og økonomiske vilkår for danske virksomheders aktiviteter i Spanien og Latinamerika
spansksprogede landes indplacering i markedsdannelser.
Når modulet er afsluttet, skal den studerende kunne demonstrere:
Færdigheder i:
på videnskabeligt niveau at analysere reklamer og deres kulturelle forankring
at analysere forbrugsdiskurser og deres rolle i skabelsen af identiteter og distinktioner
på videnskabeligt niveau at analysere casestudier om danske virksomheders betingelser i Spanien og Latinamerika
at analysere spansksprogede landes nationale og regionale udviklingsstrategier i en globaliseringskontekst.
Når modulet er afsluttet, skal den studerende kunne demonstrere:
Kompetencer til:
at rådgive om Spanien og Latinamerika som potentielle markeder for danske virksomheder
på videnskabeligt niveau at strukturere egen læring i relation til en given opgave
på videnskabeligt niveau selvstændigt at tilrettelægge arbejdet med den skriftlige fremstilling.
| Prøvens navn | Markedsvilkår i den spansktalende verden |
| Prøveform | Skriftlig
Prøven har form af en bunden 2-dages hjemmeopgave og indeholder
udvalgte elementer fra flere af modulets fagområder. |
| ECTS | 5 |
| Tilladte hjælpemidler | Alle skriftlige og alle elektroniske
hjælpemidler |
| Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
| Censur | Intern prøve |
| Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
| Engelsk titel | Market Conditions in the Spanish-speaking World |
| Modulkode | KASIVS20144 |
| Modultype | Kursus |
| Varighed | 1 semester |
| Semester | Forår
|
| ECTS | 5 |
| Undervisningssprog | Dansk |
| Undervisningssted | Campus Aalborg |
| Modulansvarlig |
| Studienævn | Studienævn for International Virksomhedskommunikation |
| Institut | Institut for Kultur og Læring |
| Fakultet | Det Humanistiske Fakultet |