Virksomhedens internationale fagkommunikation

2019/2020

Modulets indhold, forløb og pædagogik

Modulet omfatter:

  • juridisk fagkommunikation i spansk
  • fagsprogsoversættelse og terminologi  sprog- og kommunikationspolitik.

Læringsmål

Viden

Når modulet er afsluttet, skal den studerende kunne demonstrere:

Viden om og forståelse af:

  • relevante juridiske områder i Danmark og i Spanien
  • sprog- og kommunikationspolitik på forskellige niveauer  terminologiske begrebssystemer.

Færdigheder

Når modulet er afsluttet, skal den studerende kunne demonstrere:

Færdigheder i:

  • på videnskabeligt niveau at forstå, analysere, oversætte og producere spanske og danske tekster inden for det juridiske område

  • på videnskabeligt niveau at redegøre for oversættelsesproblemer fx i forbindelse med kulturspecifika i især juridisk fagsprog

  • på videnskabeligt niveau at redegøre for terminologiske og syntaktiske valg i forbindelse med oversættelse

  • informationssøgning i forbindelse med løsning af kommunikationsopgaver.

Kompetencer

Når modulet er afsluttet, skal den studerende kunne demonstrere:

Kompetencer til:

  • at arbejde teoretisk og praktisk med ekstern organisationskommunikation med en professionel tilgang og på højt refleksionsniveau.

Eksamen

Prøver

Prøvens navnVirksomhedens internationale fagkommunikatio
Prøveform
Skriftlig
Prøven har form af en bunden 2-dages case, som består i løsningen af en konkret opgave, der indeholder udvalgte elementer fra flere af modulets fagområder. Besvarelsen må højst være på 6 sider.
ECTS5
Tilladte hjælpemidler
Alle skriftlige og alle elektroniske hjælpemidler
Bedømmelsesform7-trins-skala
CensurEkstern prøve
VurderingskriterierVurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning

Fakta om modulet

Engelsk titelInternational Corporate Communication
ModulkodeKASIVS20143
ModultypeKursus
Varighed1 semester
SemesterForår
ECTS5
UndervisningssprogDansk
UndervisningsstedCampus Aalborg
Modulansvarlig

Organisation

StudienævnStudienævn for International Virksomhedskommunikation
InstitutInstitut for Kultur og Læring
FakultetDet Humanistiske Fakultet