Konsumentadfærd

2019/2020

Modulets indhold, forløb og pædagogik

Modulet omfatter:

  • konsumentadfærd.

Læringsmål

Viden

Når modulet er afsluttet, skal den studerende kunne demonstrere:

Viden om og forståelse af:

  • teorier og metoder indenfor holdnings- og adfærdsforskningen på området konsumentadfærd
  • forbrugerholdninger og adfærdsmålemetoder i forbindelse med holdningsændringsstrategier.

Færdigheder

Når modulet er afsluttet, skal den studerende kunne demonstrere:

Færdigheder i:

  • at anvende sin viden inden for modulets fagområder til at undersøge og belyse, hvilke
  • forståelsesrammer der ligger bag de forskellige teorier og metoder, og anvende disse.

Kompetencer

Når modulet er afsluttet, skal den studerende kunne demonstrere:

Kompetencer til:

  • selvstændigt og på videnskabeligt niveau at fortsætte egen kompetenceudvikling inden for fagområdet.

Eksamen

Prøver

Prøvens navnKonsumentadfærd
Prøveform
Skriftlig
Prøven har
form af en bunden skriftlig 2-dages hjemmeopgave. Besvarelsen må højst være på 6 sider. Den studerende skal på baggrund af en opgave stillet af kursusholder demonstrere kendskab til de teorier og metoder, der er alment kendte inden for det udvalgte område af konsumentadfærd.
Opgaven bedømmes af eksaminator.
ECTS5
Tilladte hjælpemidler
Alle skriftlige og alle elektroniske hjælpemidler
Bedømmelsesform7-trins-skala
CensurIntern prøve
VurderingskriterierVurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning

Fakta om modulet

Engelsk titelConsumer Behaviour
ModulkodeKASIV20188
ModultypeKursus
Varighed1 semester
SemesterEfterår
ECTS5
UndervisningssprogDansk
UndervisningsstedCampus Aalborg
Modulansvarlig

Organisation

StudienævnStudienævn for International Virksomhedskommunikation
InstitutInstitut for Kultur og Læring
FakultetDet Humanistiske Fakultet