Modulet har fokus på lærerprocesser og samarbejdskontekster, der tager afsæt i de studerendes egne projekter, som skal have et empirisk afsæt og have et it-integrerende element. Der afholdes undervisningsseminar(er) inden for videnskabsteori, undersøgelses- og forskningsmetoder. De(n) studerende udarbejder et projekt inden for 7. semester temarammen (§7 Stk. 5) som skal integrere (del-elementer fra) alle moduler på 7.semester, samt indbefatte kritisk refleksion af projektsamarbejdet med henblik på integration af de(n) studerendes opnåede erfaring.
Den studerende skal gennem modulet opnå viden om:
teorier om lærerprocesser og samarbejdskontekster til uddannelses-, organisations- og virksomhedskontekster,
videnskabsteori og metode i relation til studier af lærerprocesser og samarbejdskontekster herunder anvendelsesmuligheder og videnskabsteoretiske forudsætninger for kvalitative og kvantitative undersøgelsesmetoder i studie af it og læring.
Den studerende skal gennem modulet opnå færdigheder i:
at foretage velunderbyggede vurderinger og kvalificerede valg blandt modulets videnskabelige teorier og metoder samt tilrettelægge og gennemføre undersøgelser inden for læreprocesser i it-integrerende samarbejdskontekster,
at udarbejde problemformuleringer og hypoteser samt anvende disse i gennemførelse af projektarbejde inden for studier og forskning.
Den studerende skal gennem modulet opnå kompetencer til:
på videnskabeligt niveau at kunne gennemføre et fagligt og tværfagligt problemorienteret projektsamarbejde,
på videnskabeligt niveau kunne foretage præcise iagttagelser, omsætte dem i tilsvarende beskrivelser og gennemføre valide analyser af it, læring og samarbejdskontekster gennem brug af relevante undersøgelsesmetoder.
Prøvens navn | Læreprocesser og samarbejdskontekster (metodeprojekt) |
Prøveform | Mundtlig pba. projekt
Prøven foregår som en diskussion mellem de(n) studerende,
eksaminator og censor med udgangspunkt i det udarbejdede skriftlige
arbejde i formen: en projektrapport. Projektrapportens sidetal: pr.
studerende mindst 15 sider max 20 sider (max 30 sider ved
individuel studerende). Prøvetiden er normeret til 30 min. for den
første studerende og 20 min. pr. gruppemedlem derefter (dvs 30 min.
v. solister, 50 min. for to studerende og 70 min. for tre
studerende osv.). |
ECTS | 15 |
Tilladte hjælpemidler | Alle skriftlige og alle elektroniske
hjælpemidler |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Ekstern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Engelsk titel | Learning Processes and Collaborative Contexts (method-project) |
Modulkode | KAIIOL20163 |
Modultype | Projekt |
Varighed | 1 semester |
Semester | Efterår
|
ECTS | 15 |
Undervisningssprog | Dansk |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævn for efteruddannelse i Læring og Filosofi |
Institut | Institut for Kultur og Læring |
Fakultet | Det Humanistiske Fakultet |