Sproglæring og sprogundervisning

2019/2020

Modulets indhold, forløb og pædagogik

Modulet omfatter:

  • introduktion til undervisning i og tilegnelse af fremmedsprog
  • teorier om fremmedsprogslæring og fremmedsprogsundervisning.

Læringsmål

Viden

  • centrale fænomener og problemstillinger vedrørende fremmedsprogsundervisning og fremmedsprogstilegnelse
  • fagterminologi og forskellige fremmedsprogsundervisnings- og fremmedsprogstilegnelsesteorier.

Færdigheder

  • at beskrive og diskutere fænomener og problemstillinger vedrørende fremmedsprogsundervisning og fremmedsprogstilegnelse under inddragelse af relevant teori og fagterminologi.

Kompetencer

  • at analysere fremmedsprogsundervisningsmæssige problematikker og praksis.

Undervisningsform

Modulet omfatter følgende studieaktiviteter: Kursusundervisning i kombination med skriftlige opgaver og/eller mundtlige oplæg.

Omfang og forventet arbejdsindsats

5 ECTS

Eksamen

Prøver

Prøvens navnSproglæring og sprogundervisning
Prøveform
Skriftlig
Prøven har form af en individuel bunden skriftlig opgave (modulopgave) på baggrund af kursusundervisning. Modulopgaven kan bestå af flere adskilte delopgaver, hvoraf nogle kan være besvaret i selve kursusundervisningen. Besvarelsen må normalt være på højst 10 sider.
ECTS5
Tilladte hjælpemidler
Alle skriftlige og alle elektroniske hjælpemidler
Bedømmelsesform7-trins-skala
CensurIntern prøve
VurderingskriterierVurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning

Fakta om modulet

Engelsk titelLanguage Acquisition and Teaching
ModulkodeKAENG201811
ModultypeKursus
Varighed1 semester
SemesterForår
ECTS5
UndervisningssprogDansk
TompladsJa
UndervisningsstedCampus Aalborg
Modulansvarlig

Organisation

StudienævnStudienævn for Engelsk, Tysk og Kulturforståelse
InstitutInstitut for Kultur og Læring
FakultetDet Humanistiske Fakultet