Centrale emner og problemstillinger inden for digitalisering, e-marketing og e-handel i relation til formulering af international marketingsstrategi.
Modulet vil sætte den studerende i stand til at:
• Demonstrere viden om digitalisering samt redskaber og strategier inden for e-marketing.
Modulet vil sætte den studerende i stand til at:
• Tilegne sig færdigheder og kompetencer til at anvende disse teorier og metoder til at foretage undersøgelser af marketingrelaterede problemstillinger i en virksomhed. Herunder segmentering og udformning af marketingstrategier.
Modulet vil sætte den studerende i stand til at:
• Tilegne sig færdigheder og kompetencer til at anvende disse teorier og metoder til at foretage undersøgelser af marketingrelaterede problemstillinger i en virksomhed. Herunder segmentering og udformning af marketingstrategier.
Undervisningen gennemføres som en kombination af forelæsninger, cases og seminarer. Forelæsningerne vil give den studerende kendskab til udviklingen i digitalisering af for-retningsprocesser samt teorier, der ligger til grund herfor. Den studerende får praktiske redskaber til at analysere digitale processer inden for marketing i internationale virksomheder. De studerende udarbejder i tværkulturelle grupper en modulrapport, som forsvares ved en mundtlig eksamen.
10 ECTS.
Prøvens navn | E-marketing/E-commerce |
Prøveform | Mundtlig pba. projekt |
ECTS | 10 |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Ekstern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Engelsk titel | E-marketing/E-commerce |
Modulkode | KAEIM20162 |
Modultype | Projekt |
Varighed | 1 semester |
Semester | Efterår
|
ECTS | 10 |
Undervisningssprog | Engelsk |
Tomplads | Ja |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævn for Erhvervsøkonomi |
Institut | Institut for Økonomi og Ledelse |
Fakultet | Det Samfundsvidenskabelige Fakultet |