Kurset har til formål at give de studerende grundig indføring i kvalitativ analyse, herunder indøvning af kvalitative undersøgelsesteknikker. Kurset skal endvidere sikre, at de studerende kan forholde sig kritisk til kvalitative analyser og deres anvendelsesmuligheder.
Kurset giver deltagerne en videregående indføring i kvalitativ forskningsteknik og analyse. Der lægges stor vægt på kritisk at forholde sig til kvalitative analyser, ligesom de studerende gennem tilrette- læggelse af konkrete undersøgelsesdesign vil få praktisk erfaring med gennemførelsen af kvalitative analy- ser og deres faldgrupper.
Kunne demonstrere viden om for fordele og ulem- per ved forskellige metoder i relation til konkrete problemstillinger
Kunne reflektere og diskutere forskellige forsknings teknikkers fordele og ulemper i relation til en given problemstilling.
Kunne kritisk vurdere validitet og anvendelsesmu- ligheder for
kvalitative analyser.
Kunne tilrettelægge og gennemføre en kvalitativ dataindsamling og
efterfølgende behandling.
Prøvens navn | Metode II |
Prøveform | Mundtlig pba. projekt
Modulet er obligatorisk, og der er krav om tilstedeværelse (min. 80
%) samt aktiv deltagelse i undervisningen. Modulet aflsuttes med en
individuel mundtlig eksamen med udgangspunkt i projektrapporten og
kursuspensum, der bedømmes efter gældende karakterskala med ekstern
censur. |
ECTS | 5 |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Ekstern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Engelsk titel | Method II |
Modulkode | KABBB20177 |
Modultype | Projekt |
Varighed | 1 semester |
Semester | Forår
|
ECTS | 5 |
Undervisningssprog | Dansk |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævn for Byggeri, By og Miljø |
Institut | Institut for Byggeri, By og Miljø |
Fakultet | Det Ingeniør- og Naturvidenskabelige Fakultet |