Kommunikationsprodukter: Analyse af tekster

2019/2020

Modulets indhold, forløb og pædagogik

Modulet har til hensigt at træne den studerende i at analysere og bearbejde tekst i relation til forskellige genrer ud fra et humanistisk perspektiv.

Læringsmål

Viden

  • tekst som en særlig humanistisk forskningsgenstand
  • forskellige relevante genrer inden for strategisk kommunikation
  • humanistiske metoder til analyse af tekst-i-kontekst
  • betydningen af brud med genrekonventioner

Færdigheder

  • at analysere tekster inden for relevante genrer for semestret
  • at analysere tekster med hensyntagen til den konkrete medieplatform
  • at opstille forskellige modeller til analyse af tekster
  • at fortolke genretekster
  • at vurdere betydningen af brud på genretekster.

Kompetencer

  • at analysere og kritisk vurdere tekster i forhold til strategiske kommunikationshensigter
  • at arbejde analytisk bevidst med tekst og skriftlig kommunikation uanset medieplatform.

Undervisningsform

Kursus efter modellen forelæsning + øvelser.

Undervisningen tilrettelægges i henhold til de generelle undervisningsformer for uddannelsen, jf. kapitel 3

Omfang og forventet arbejdsindsats

Det forventes at den studerende bruger 30 timer per ECTS, hvilket for denne aktivitet betyder 150 timer.

Eksamen

Prøver

Prøvens navnKommunikationsprodukter: Analyse af tekster
Prøveform
Skriftlig
Skriftlig bunden ugeopgave
ECTS5
Bedømmelsesform7-trins-skala
CensurIntern prøve
VurderingskriterierVurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning

Yderligere informationer

Kontakt: Studienævn for datalogi via cs-sn@cs.aau.dk eller 9940 8854

 

Fakta om modulet

Engelsk titelCommunications Products: Analysis of Texts
ModulkodeDSNBAITFB301
ModultypeKursus
Varighed1 semester
SemesterEfterår
ECTS5
UndervisningssprogDansk
TompladsJa
UndervisningsstedCampus Aalborg
Modulansvarlig

Organisation

StudienævnStudienævn for Datalogi
InstitutInstitut for Datalogi
FakultetDet Tekniske Fakultet for IT og Design