anvende begreber og metoder, der knytter sig til mobile applikationer og services
etablere og konfigurere et værktøj til udvikling af mobile applikationer
etablere og anvende et værktøjet til udvikling af en konkret applikation der løser et problem
anvende værktøjet til test og debugging af programkode, anvende eventuelle andre muligheder i værktøjets SDK
anvende værktøjets human interface guidelines i overensstemmelse med hvordan applikationen skal anvendes til at løse et problem
overføre og afvikle programmet på en mobil enhed
argumentere for de trufne valg, herunder forklare hvordan krav, teknisk løsning, og brugernes behov hænger sammen
Den studerende skal efter gennemført projektmodul kunne udvikle en konkret mobil applikation til en specifik anvendelse, herunder
identificere og udnytte relevante tekniske muligheder i et mobilt SDK i forbindelse med en specifik case
udvikle, teste og debugge programkode
udvikle en mobil applikation, der er køredygtigt og demonstrerbar
reflektere over trufne valg og udviklingsprocess
Modulet er organiseret med seminarer og workshops, hvor de studerende i grupper af 2-4, udvikler en mobil applikation, der løser et problem
Det forventes at den studerende bruger 30 timer per ECTS, hvilket for denne aktivitet betyder 300 timer.
Prøvens navn | Udvikling af en mobil applikation |
Prøveform | Mundtlig
Mundtlig prøve på baggrund af den mobile applikation |
ECTS | 10 |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Ekstern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Kontakt: Studienævn for datalogi via cs-sn@cs.aau.dk eller 9940 8854
Engelsk titel | Development of a Mobile Application |
Modulkode | DSNBAITB410 |
Modultype | Projekt |
Varighed | 1 semester |
Semester | Forår
|
ECTS | 10 |
Undervisningssprog | Dansk og engelsk |
Tomplads | Ja |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævn for Datalogi |
Institut | Institut for Datalogi |
Fakultet | Det Tekniske Fakultet for IT og Design |