Modulet omfatter en introduktion til problembaseret læring og projektarbejde samt kursusaktiviteter og selvstændigt skriftligt arbejde inden for fagområdet Internationale Studier.
Den studerende skal gennem modulet opnå
Viden om og forståelse af
hvilke problemer og problemstillinger fagområdet Internationale Studier typisk beskæftiger sig med, m.a.o. hvad der i faglig forstand konstituerer et problem inden for Internationale Studier
hvordan disse problemer/problemstillinger behandles i akademisk arbejde
den historiske, sociale og kulturelle konteksts betydning for arbejdet med problemer inden for Internationale Studier
hvordan problem-baseret læring kan bidrage med øget indsigt og viden inden for fagområdet Internationale Studier.
Den studerende skal gennem modulet opnå
Færdigheder i
at identificere og formulere fagligt relevante problemer inden for Internationale Studier
at indsamle og anvende relevant materiale i forhold til et udvalgt problem
at indgå i fagligt samarbejde om at løse et udvalgt problem
at præsentere og diskutere problemstillinger inden for Internationale Studier i en adækvatasproglig form.
Den studerende skal gennem modulet opnå
Kompetencer til
Prøvens navn | Introduktion til Problembaseret læring inden for Internationale Studier |
Prøveform | Aktiv deltagelse og/eller skriftlig opgave
For at bestå modulet kræves aktiv deltagelse i en række til
modulet relaterede kursusaktiviteter, som fastlægges og
offentliggøres ved studiestart. Aktiv deltagelse er defineret som
læsning af opgivet litteratur, tilstedeværelse ved mindst 80 % af
den udbudte undervisning samt udarbejdelse af tilhørende skriftlige
opgaver.
En eventuel omprøve har form af en skriftlig bunden hjemmeopgave. Besvarelsen skal være på mindst 6 og højst 8 sider. Besvarelsen bedømmes af eksaminator; besvarelser, som eksaminator vurderer til ikke bestået, bedømmes tillige af en censor. |
ECTS | 5 |
Tilladte hjælpemidler | Alle skriftlige og alle elektroniske
hjælpemidler |
Bedømmelsesform | Bestået/ikke bestået |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Engelsk titel | Introduction to Problem-based Learning in International Studies |
Modulkode | BASIS20141 |
Modultype | Kursus |
Varighed | 1 semester |
Semester | Efterår
|
ECTS | 5 |
Undervisningssprog | Dansk |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævn for Sprog og Internationale Studier |
Institut | Institut for Kultur og Læring |
Fakultet | Det Humanistiske Fakultet |