Problembaseret læring II

2019/2020

Modulets indhold, forløb og pædagogik

Modulet bygger videre på modul 1 og har til formål at give den studerende grundlæggende færdigheder og kompetencer i forhold til at arbejde med problemorienteret projektarbejde. Modulet omfatter kurser i centrale redskabsmæssige færdigheder og kompetence indenfor projektstyring og projektledelse, problemorienteret metode, praktisk statistik og tekstanalyse og kildehåndring.

Læringsmål

Viden

Den studerende skal gennem modulet opnå viden om

  • projektstyring
  • problemorienteret metode
  • praktisk statistik
  • Tekstanalyse og kildehåndtering

Færdigheder

Den studerende skal gennem modulet opnå færdigheder i

  • at arbejde problemorienteret
  • at arbejde i projekter, herunder at skabe sammenhæng mellem projektets forskellige elementer (problem, teori, metode, undersøgelsesdesign, analyse, konklusion)
  • at anvende grundlæggende statistisk analyse

Kompetencer

Den studerende skal gennem modulet opnå kompetence til

  • at formulere en problemstilling indenfor et temaområde
  • at styre projekter og skabe sammenhæng mellem projektets elementer

Undervisningsform

Modulet indgår som grundlag for projektarbejdet på modul 2, der afslutter første semester.

Eksamen

Prøver

Prøvens navnProblembaseret læring II
Prøveform
Mundtlig
Indgår i projekteksamen på modul 2; organisation og samfund
ECTS5
Bedømmelsesform7-trins-skala
CensurIntern prøve
VurderingskriterierVurderingskriterierne er angivet i Universitets eksamensordning

Fakta om modulet

Engelsk titelProblem Based Learning
ModulkodeBAORL20143
ModultypeKursus
Varighed1 semester
SemesterEfterår
ECTS5
UndervisningssprogDansk
UndervisningsstedCampus Aalborg
Modulansvarlig

Organisation

StudienævnStudienævnet for Læring, IT og Organisation (LIO)
InstitutInstitut for Kultur og Læring
FakultetDet Samfundsvidenskabelige Fakultet