Modulet omfatter en introduktion til problembaseret læring og projektarbejde, herunder problemformulering, akademisk skriftlig fremstilling, informationssøgning og –behandling, vejledning og gruppearbejde. Modulet tilrettelægges som et intensivt forløb over 4-5 uger bestående af grundlæggende, introducerende undervisning om PBL og metodevalg, workshops om problemformulering og undersøgelsesdesign og parallelt hermed et pilotprojektarbejde. Modulet afsluttes med en mundtlig prøve baseret på et mindre projektarbejde i en gruppe og har til hensigt at sikre forståelse af og erfaring med den centrale studieform (PBL) samt afprøve den studerendes grundlæggende studieegnethed.
Den studerende skal gennem modulet opnå viden om
Den studerende skal gennem modulet opnå færdigheder i:
Den studerende skal gennem modulet opnå kompetencer til
Undervisningen finder sted i form af forelæsninger, workshops og projektarbejde.
Prøvens navn | Problembaseret læring I |
Prøveform | Mundtlig pba. projekt
Modulet afsluttes på 1. semester med en mundtlig intern
gruppeeksamen, der afvikles med udgangspunkt i en
pilotprojektrapport indeholdende en problemformulering, et mindre
undersøgelsesdesign samt en redegørelse for erfaringerne med
samarbejdet i gruppen. Prøven gennemføres i grupper på op til fem
studerende. |
ECTS | 5 |
Bedømmelsesform | Bestået/ikke bestået |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Engelsk titel | Problem Based Learning |
Modulkode | BAORL20141 |
Modultype | Projekt |
Varighed | 1 semester |
Semester | Efterår
|
ECTS | 5 |
Undervisningssprog | Dansk |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævn for Læring, IT og Organisation (LIO) |
Institut | Institut for Kultur og Læring |
Fakultet | Det Samfundsvidenskabelige Fakultet |