I dette modul behandles grundlæggende tilgange og metoder til at vurdere organisationers investeringer i læringsaktiviteter. Der lægges vægt på dels metoder til opgørelse og fremskrivning af omkostninger ved forskellige typer læringsaktiviteter, dels metoder til at vurdere individuelle og organisatoriske afkast af akti-viteterne på kortere og længere sigt. Faktorer som omstillings- og innovationskapacitet inddrages. Forskelle og ligheder mellem private og offentlige organisationer inddrages.
Undervisningen består primært af kurser og øvelser, og koordineres med metodeundervisningen i modul 9.
| Prøvens navn | Læringsøkonomi |
| Prøveform | Skriftlig
Modulet afsluttes på 3. semester med en individuel intern prøve.
Prøven er en skriftlig hjemmeopgave, hvor den studerende inden for
24 timer skal besvare en af eksaminator stillet opgave. |
| ECTS | 5 |
| Bedømmelsesform | Bestået/ikke bestået |
| Censur | Intern prøve |
| Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
| Engelsk titel | Economy of Learning |
| Modulkode | BAOL201910 |
| Modultype | Kursus |
| Varighed | 1 semester |
| Semester | Efterår
|
| ECTS | 5 |
| Undervisningssprog | Dansk |
| Undervisningssted | Campus Aalborg |
| Modulansvarlig |
| Studienævn | Studienævn for Læring, IT og Organisation (LIO) |
| Institut | Institut for Kultur og Læring |
| Fakultet | Det Samfundsvidenskabelige Fakultet |