Modulet omfatter undervisning i vestlig musikteori, analyse, hørelære, arrangementsteknik, fremførelse og sammenspil, og der undervises i:
Når modulet er afsluttet, skal den studerende kunne demonstrere viden om:
Når modulet er afsluttet, skal den studerende kunne demonstrere færdigheder i:
Når modulet er afsluttet, skal den studerende kunne demonstrere kompetencer til:
Prøvens navn | Arrangement og sammenspil 2 |
Prøveform | Praktisk
Prøven er individuel.
Prøven omfatter en hjemmeopgave, hvor den studerende udarbejder et arrangement inden for et stilgrundlag, der har været studeret og inddraget i undervisningen. Arrangementet udarbejdes over et forlæg, som eksaminandenvælger blandt et udvalg forelagt af eksaminator. Prøven omfatter endvidere indstudering og udførelse af arrangementet ledet af den studerende. Denne praktiske del af prøven skal dokumentere, at den studerende har tilegnet sig grundlæggende færdigheder i instruktion og ensembleledelse samt i demonstration på det rytmiske grundinstrumentarium. Arrangementet skal foreligge i en adækvat og konsekvent notation, der muliggør dets udførelse. Det skal afleveres som partitur, udskrevet fra et nodeskriftsprogram, som pdf-dokument, samt som lydfil. Der gives 3 dage til udarbejdelse af arrangementet. Normeret prøvetid for den praktiske del af prøven: 45 minutter. Denne angivelse er inklusive tid til votering og karaktergivning. |
ECTS | 10 |
Tilladte hjælpemidler | Alle skriftlige og alle elektroniske
hjælpemidler |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Ekstern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Engelsk titel | Popular Music Arrangement and Performance 2 |
Modulkode | BAMUS20165 |
Modultype | Kursus |
Varighed | 1 semester |
Semester | Forår
2. semester |
ECTS | 10 |
Undervisningssprog | Dansk |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævn for Kunst, Sundhed og Teknologi |
Institut | Institut for Kommunikation og Psykologi |
Fakultet | Det Humanistiske Fakultet |