Æstetik og effekt

2019/2020

Modulets indhold, forløb og pædagogik

Modulets tema er æstetik og effekt, herunder tilrettelæggelse, undersøgelse og forståelse af æstetiske virkemidlers muligheder og konsekvenser i kommunikation og kommunikationsprodukter. Der arbejdes med problemstillinger inden for det kommunikations og informationsvidenskabelige felt vedrørende oplevelser, identitet, forståelse m.v. Den studerende toner sin faglighed i forhold til enten æstetik og effekt eller anvendt interaktive multimodal æstetik. Der afholdes undervisningsaktiviteter inden for

  • Æstetik og effekt
  • Anvendt interaktiv multimodal æstetik

Læringsmål

Viden

Den studerende skal gennem modulet opnå viden om:

  • kommunikation, herunder æstetik, effekt, interaktivitet og perception.

Færdigheder

Den studerende skal gennem modulet opnå færdigheder i:

  • at anvende videnskabelige metoder og teorier til at analysere kommunikation med fokus på æstetik, effekt, oplevelse og identitet
  • at anvende og vurdere teoretiske og praktiske problemstillinger samt begrunde og vælge relevante analyse- og løsningsmodeller.

Kompetencer

Den studerende skal gennem modulet opnå kompetencer til:

  • at håndtere komplekse teoretiske og metodiske problemstillinger i relation til æstetik og effekt.

Eksamen

Prøver

Prøvens navnÆstetik og effekt
Prøveform
Skriftlig
Prøven har form af en bunden 3-dages hjemmeopgave, hvor den studerende på baggrund af modulet besvarer det eller de udleverede spørgsmål inden for fagområdet. Opgavebesvarelsen må højst være på 8 sider og udarbejdes individuelt.

Opgaven bedømmes alene af eksaminator.
ECTS5
BedømmelsesformBestået/ikke bestået
CensurIntern prøve
VurderingskriterierVurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning

Fakta om modulet

Engelsk titelAestethics and Effect
ModulkodeBAKDM201812
ModultypeKursus
Varighed1 semester
SemesterForår
4. semester
ECTS5
UndervisningssprogDansk
UndervisningsstedCampus Aalborg, Campus København
Modulansvarlig

Organisation

StudienævnStudienævn for Kommunikation og Digitale Medier
InstitutInstitut for Kommunikation og Psykologi
FakultetDet Humanistiske Fakultet