Modulet består af kurser, casestudier og opgaver på dansk inden for følgende fagområder:
virksomhedsforståelse
markedsforhold.
Når modulet er afsluttet, skal den studerende kunne demonstrere:
Viden om og forståelse af
virksomhedens grundlæggende økonomiske forhold
virksomhedens organisatoriske forhold
teoretiske og praktiske marketingforhold
virksomhedens internationale markedsforhold.
Når modulet er afsluttet, skal den studerende kunne demonstrere:
Færdigheder i
at anvende sin viden om ovennævnte områder til at løse en given opgave eller problemstilling i en konkret situation
at formidle opnået viden om virksomhedens forhold skriftligt i en adækvat form.
Når modulet er afsluttet, skal den studerende kunne demonstrere:
Kompetencer til
at strukturere egen læring i relation til en given opgave
at bidrage til løsningen af virksomhedsrelaterede opgaver med en professionel tilgang.
Prøvens navn | Virksomhedsforståelse |
Prøveform | Skriftlig
Prøven har form af en bunden skriftlig 4-dages hjemmeopgave/case.
Besvarelsen skal være på mindst 5 sider og må højst være på 10
sider. Hjemmeopgaven/casen indeholder udvalgte elementer fra
modulets fagområder.
Opgaven bedømmes af eksaminator; opgaver som bedømmes til ikke-bestået, bedømmes tillige af en censor. Omprøve afholdes efter ovenstående retningslinjer med udgangspunkt i den reviderede case. |
ECTS | 10 |
Tilladte hjælpemidler | Alle skriftlige og alle elektroniske
hjælpemidler |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Engelsk titel | Business Knowledge |
Modulkode | BAINV20147 |
Modultype | Kursus |
Varighed | 2 semestre |
Semester | Efterår og Forår
|
ECTS | 10 |
Undervisningssprog | Dansk |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævn for International Virksomhedskommunikation |
Institut | Institut for Kultur og Læring |
Fakultet | Det Humanistiske Fakultet |