Digitale kommunikationsplatforme

2019/2020

Modulets indhold, forløb og pædagogik

Modulet omfatter kurser og opgaver inden for følgende fagområde:

  • content-managementsystemer (cms)

  • sociale medier

  • digital strategi.

Læringsmål

Viden

Når modulet er afsluttet, skal den studerende kunne demonstrere:

Viden om og forståelse af

  • digitale platforme til intern og ekstern kommunikation

  • opbygning og strukturering af information i content-management-systemer

  • kommunikationsplatformes sammenhæng og integration.

Færdigheder

Når modulet er afsluttet, skal den studerende kunne demonstrere:

Færdigheder i

  • at planlægge og strukturere information til digital kommunikation

  • at opsætte et website på en cms-platform

  • at anvende og indlejre eksterne sociale medier som kommunikationsplatform.

Kompetencer

Når modulet er afsluttet, skal den studerende kunne demonstrere:

Kompetencer til

  • selvstændigt og i samarbejde med andre at arbejde med cms-systemer og sociale medier i en professionel sammenhæng

  • selvstændigt at kunne fortsætte egen kompetenceudvikling inden for området.

Eksamen

Prøver

Prøvens navnDigitale kommunikationsplatforme
Prøveform
Skriftlig
Prøven har form af en bunden 2-dages skriftlig hjemmeopgave. Besvarelsens længde fastsættes af eksaminator ved opgavens udlevering.
ECTS5
Tilladte hjælpemidler
Alle skriftlige og alle elektroniske hjælpemidler
Bedømmelsesform7-trins-skala
CensurIntern prøve
VurderingskriterierBesvarelsen skal demonstrere de læringsmål, som er angivet i modulbeskrivelsen ovenfor.

Fakta om modulet

Engelsk titelDigital Communication Platforms
ModulkodeBAINV201428
ModultypeKursus
Varighed1 semester
SemesterForår
ECTS5
UndervisningssprogDansk
UndervisningsstedCampus Aalborg
Modulansvarlig

Organisation

StudienævnStudienævnet for International Virksomhedskommunikation
InstitutInstitut for Kultur og Globale Studier
FakultetDet Humanistiske Fakultet