Modulet består af et problembaseret projektarbejde inden for et selvvalgt område under emnet:
Modulet kan sammen med modulet Tilvalgsintroduktion erstattes af et udlandsophold ved et universitet i et af de sprogområder, som studeres.
Når modulet er afsluttet, skal den studerende kunne demonstrere:
Viden om og forståelse af et udvalgt problem inden for et af følgende fagområder:
økonomiske forhold og disses indflydelse på markedsforholdene
forholdet mellem stat og marked
blokdannelser inden for international handel
arbejdsmarkedsforhold
forbrugerkultur
marketing
markedskommunikation.
Når modulet er afsluttet, skal den studerende kunne demonstrere:
Færdigheder i
at anvende relevante teorier og metoder
at indsamle og udvælge relevant information om det udvalgte område samt kritisk at strukturere og analysere de fundne data
at formidle sin viden om de faglige problemstillinger mundtligt og skriftligt på det pågældende fremmedsprog i en adækvat form og på et terminologisk og grammatisk korrekt sprog.
Når modulet er afsluttet, skal den studerende kunne demonstrere:
Kompetencer til
at arbejde med problemanalyse, -afgrænsning og -bearbejdning
at strukturere egen læring i relation til en given opgave.
Prøvens navn | Markedsforhold |
Prøveform | Skriftlig og mundtlig
Prøven foregår som en samtale mellem den/de studerende,
eksaminator og censor med udgangspunkt i en af den/de studerende
udarbejdet projektrapport. Projektrapporten betragtes som gruppens
fælles ansvar. Projektrapporten, der udarbejdes på fremmedsproget,
skal mindst være på 10 sider pr. studerende og må højst være på
20 sider pr. studerende, dog højst 30 sider ved individuelle
projekter.
Normeret prøvetid: 20 min. pr. studerende og 10 minutter pr. gruppe til votering og karaktergivning, dog højst i alt to timer ved store grupper, 30 minutter i alt ved individuelle prøver. Disse angivelser er inklusiv tid til votering og karaktergivning. Omprøve afholdes efter de gældende regler for projektprøve som skitseret i eksamensordningen. |
ECTS | 15 |
Tilladte hjælpemidler | Alle skriftlige og alle elektroniske
hjælpemidler |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Ekstern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Engelsk titel | Market relations |
Modulkode | BAINV201414 |
Modultype | Projekt |
Varighed | 1 semester |
Semester | Forår
|
ECTS | 15 |
Undervisningssprog | Dansk |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævn for International Virksomhedskommunikation |
Institut | Institut for Kultur og Læring |
Fakultet | Det Humanistiske Fakultet |