Modulet omfatter en introduktion til problembaseret læring og projektarbejde, herunder problemformulering, akademisk skriftlig fremstilling, informationssøgning og –behandling, vejledning og gruppearbejde.
Når modulet er afsluttet, skal den studerende kunne demonstrere:
Viden om og forståelse af
problembaseret læring
metodevalg, herunder grundlæggende videnskabsteoretiske principper.
Når modulet er afsluttet, skal den studerende kunne demonstrere:
Færdigheder i
at identificere og formulere et problem inden for det humanistiske område
at beskrive og begrunde metodevalg med henblik på det valgte problem
at indsamle og anvende relevant materiale i forhold til det valgte problem
skriftligt at formidle sin viden i en form, som overholder principperne for akademisk skriftlig fremstilling og kildereference.
Når modulet er afsluttet, skal den studerende kunne demonstrere:
Kompetencer til:
at designe og reflektere over et problembaseret projektforløb
at indgå i fagligt samarbejde om at løse et valgt problem.
Prøvens navn | Problembaseret læring |
Prøveform | Skriftlig og mundtlig
Den mundtlige samtale skal demonstrere de læringsmål, som er
angivet ovenfor.
Ved omprøve har prøven form af en mundtlig samtale mellem eksaminator, censor og den studerende med udgangspunkt i semestrets projekt. Normeret prøvetid ved omprøve: 20 minutter. |
ECTS | 5 |
Tilladte hjælpemidler | Alle skriftlige og alle elektroniske
hjælpemidler |
Bedømmelsesform | Bestået/ikke bestået |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Engelsk titel | Problem Based Learning |
Modulkode | BAINV20141 |
Modultype | Kursus |
Varighed | 1 semester |
Semester | Efterår
|
ECTS | 5 |
Undervisningssprog | Dansk |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævn for International Virksomhedskommunikation |
Institut | Institut for Kultur og Læring |
Fakultet | Det Humanistiske Fakultet |