Fællesfaglige redskaber

2019/2020

Modulets indhold, forløb og pædagogik

Målet er at give den studerende viden, færdigheder og kompetencer om samspil mellem videnskabsteori, problemformulering, metode og didaktik.

Læringsmål

Viden

  • har viden om relevans af samspil mellem videnskabsteori, problemformulering, metode og didaktik i gymnasial kontekst
  • har viden om muligheder for at etablere samspil mellem videnskabsteori, problemformulering, me-tode og didaktik
  • kan eksemplificere, hvordan primærfaglige elementer kan indtænkes i dette samspil

 

Færdigheder

  • kan anvende modulets begreber og modeller som grundlag for at arbejde med planer for anven-delse af fællesfaglige redskaber
  • kan anvende viden fra modulet til kritisk at vurdere, hvorvidt konkret anvendelse af fællesfaglige redskaber er hensigtsmæssig

Kompetencer

  • kan planlægge anvendelse af fællesfaglige redskaber i gymnasial undervisning
  • kan indgå i samarbejde med andre omkring anvendelse af fællesfaglige redskaber i undervisningsforløb
  • kan koble egen faglige viden til fællesfaglige forløb

Undervisningsform

Forelæsninger mv. er tilgængelige på video eller podcast.

Eksamen

Prøver

Prøvens navnFællesfaglige redskaber
Prøveform
Skriftlig eller mundtlig
ECTS5
BedømmelsesformBestået/ikke bestået
CensurIntern prøve
VurderingskriterierVurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning

Fakta om modulet

Engelsk titelCommon tools
ModulkodeBAID202099
ModultypeKursus
SemesterForår
ECTS5
UndervisningssprogDansk
Modulansvarlig

Organisation

StudienævnStudienævn for Digitalisering
InstitutInstitut for Politik og Samfund
FakultetDet Samfundsvidenskabelige Fakultet