Indholdet i modulet tager afsæt i virksomhedens eksterne omgivelser og omfatter dels et arbejde med marketing og markedsanalyse og strategiske teorier, modeller og perspektiver inden for erhvervsøkonomi, og dels et projektarbejde, der har til formål at anvende disse teorier, modeller og perspektiver på en problemstilling inden for marketing. De studerende kan selv vælge, om projektarbejdet tager udgangspunkt i en casevirksomhed, konkret virksomhed, flere virksomheder eller organisationer eller brancher.
Den studerende skal gennem modulet opnå viden om:
Erhverve viden om markeder, kunder, ledelse og organisationsforståelse, virksomhedsdrift, udvikling, styring og udnyttelse af informationssystemer, kommunikation, samt business policy og strategi.
Opnå viden om hvad marketing og markedsanalyse er.
Den studerende skal gennem modulet opnå færdigheder i:
Vurdere teoretiske og praktiske problemstillinger inden for strategi og marketing.
Anvende og formidle erhvervsøkonomiske metoder og redskaber.
Den studerende skal gennem modulet opnå kompetencer til:
Prøvens navn | Strategi og marketing inkl. projekt |
Prøveform | Mundtlig pba. projekt |
ECTS | 20 |
Tilladte hjælpemidler | Alle skriftlige og alle elektroniske
hjælpemidler |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Ekstern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Engelsk titel | Strategy and marketing incl. project |
Modulkode | BAEØK201711 |
Modultype | Projekt |
Varighed | 1 semester |
Semester | Forår
|
ECTS | 20 |
Undervisningssprog | Dansk |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævn for Erhvervsøkonomi |
Institut | Institut for Økonomi og Ledelse |
Fakultet | Det Samfundsvidenskabelige Fakultet |