Forudsætninger/Anbefalede forudsætninger for
at deltage i modulet
Modulet bygger på viden opnået på 1.-6. semester.
Modulets indhold, forløb og pædagogik
Læringsmål
Viden
Studerende der gennemfører modulet:
- Skal have udviklingsbaseret viden om og forståelse for
professionens og fagområdets praksis og anvendt teorier og metoder
inden for bæredygtig energiteknik.
Færdigheder
Studerende der gennemfører modulet:
- Skal kunne anvende fagområdets metoder og redskaber og skal
mestre de færdigheder, der knytter sig til beskæftigelse inden for
professionen
- Skal kunne vurdere praksisnære og teoretiske problemstillinger
samt begrunde og vælge relevante løsningsmodeller
- Skal kunne formidle praksisnære og faglige problemstillinger og
løsninger til samarbejdspartnere og brugere.
Kompetencer
Studerende der gennemfører modulet skal:
- Skal på selvstændig måde kunne problemformulere, gennemføre,
dokumentere og præsentere et projektarbejde omfattende en kompleks
og udviklingsorienteret opgave inden for centrale emner af de den
valgte specialisering
- Skal evne at omsætte akademiske kundskaber og færdigheder til
relevant, praktisk problembearbejdning og løsning på
diplomingeniørniveau
- Skal evne at opstille robuste tids- og arbejdsplaner for eget
projekt
- Skal selvstændigt og med professionel tilgang kunne indgå i en
dialog med den valgte specialiserings parter og professionelle
interessenter
- Skal kunne identificere egne læringsbehov og udvikle egen
viden, færdigheder og kompetencer i relation til
professionen.
Undervisningsform
Individuel, mundtlig evaluering med udgangspunkt i afleveret
projektarbejde med ekstern censur i henhold til
eksamensordningen.
Eksamen
Prøver
Prøvens navn | Bachelorprojekt |
Prøveform | Speciale/afgangsprojekt
Mundtlig evaluering med udgangspunkt i afleveret projektarbejde med
ekstern censur i henhold til eksamensordningen. |
ECTS | 15 |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Ekstern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets
eksamensordning |