Introduktion til problembaseret læring og modeller i det bebyggede miljø

2019/2020

Modulets indhold, forløb og pædagogik

Læringsmål

Viden

Studerende som gennemfører modulet:

  • Skal have viden og forståelse for projektorganiseret problembaseret læring.
  • Skal have viden om gruppearbejde og metoder til konfliktløsning.
  • Skal have indgående forståelse for planlægning og strukturering af dokumentationen af et projektarbejde.
  • Skal have viden om modeller i byggeriet.

Færdigheder

Studerende som gennemfører modulet:

  • Skal kunne anvende projektorganiseret læring til problemrelateret arbejde i grupper.  
  • Skal kunne anvende metoder systematisk.
  • Skal kunne anvende modeller anvendt i byggeriet til løsning af problemer inden for det relevante tekniske fagområde.
  • Skal kunne definere mål for et projektarbejde og skrive en konklusion der besvarer problemformuleringen for et projekt.
  • Skal kunne beskrive og analysere en eller flere tilgange til et projektarbejde.
  • Skal kunne anvende den korrekte terminologi i mundtlig, skriftlig og grafisk kommunikation og dokumentering af problemer og løsninger inden for den relevante tekniske fagområde.

Kompetencer

Studerende som gennemfører modulet:

  • Skal selvstændigt være i stand til at definer og analysere videnskabelige problemstillinger. 
  • Skal være i stand til at etablere, evaluere og reflektere over modeller anvendt i byggeriet i forhold til essentielle problemstillingen inden for fagområdet.
  • Skal kunne kommunikere resultaterne fra et projektarbejde i en projektrapport.
  • Skal kunne bidrage til et succesfuldt gruppearbejde inden for et problememne og deltage i en fælles præsentation af resultatet af projektarbejdet.

Undervisningsform

Forelæsninger evt. suppleret med workshops, præsentationsseminarer, og andet.

Omfang og forventet arbejdsindsats

Kursusmodulets omfang er 5 ECTS svarende til 150 timers studieindsats.

Eksamen

Prøver

Prøvens navnIntroduktion til problembaseret læring og modeller i det bebyggede miljø
Prøveform
Mundtlig pba. projekt
ECTS5
BedømmelsesformBestået/ikke bestået
CensurIntern prøve
VurderingskriterierEr angivet i Vurderingskriterier.
https:/​/​www.engineering.aau.dk/​digitalAssets/​332/​332985_vurderingskriterier.pdf

Fakta om modulet

Engelsk titelIntroduction to Problem Based Learning and Models in the Built Environment
ModulkodeB-BLD-K3
ModultypeKursus
Varighed1 semester
SemesterForår
ECTS5
UndervisningssprogDansk
TompladsJa
UndervisningsstedCampus Aalborg
Modulansvarlig

Organisation

StudienævnStudienævnet for Byggeri og Anlæg
InstitutInstitut for Byggeri og Anlæg
FakultetDet Ingeniør- og Naturvidenskabelige Fakultet