Forudsætninger/Anbefalede forudsætninger for
at deltage i modulet
Modulet bygger på viden opnået i modulet introduktion til teknisk
rapportskrivning.
Modulets indhold, forløb og pædagogik
Læringsmål
Viden
- Skal have kendskab til enkelte elementære begreber inden for
den relevante projektvinkel/faglighed
- Skal have et grundlæggende kendskab til arbejdsprocesserne i et
projektarbejde, videnstilegnelse og samarbejde med vejleder
- Skal kunne definere og forstå de i projektarbejdet anvendte
begreber inden for byggeri og anlæg samt have en grundlæggende
forståelse for de anvendte metoder, teorier og/eller modeller
indenfor fagområdet byggeri og anlæg.
Færdigheder
- Skal kunne definere projektarbejdets mål og en strategi for
problembearbejdning og kunne analysere og drage konklusioner under
inddragelse af relevante sammenhænge
- Skal kunne skrive en konklusion, der besvarer projektarbejdets
problemstilling
- Skal kunne foretage en vurdering af relevansen af den i
forbindelse med projektarbejdet indhentede information
- Skal kunne inddrage og beskrive relevante begreber, modeller,
teorier og metoder inden for byggeri og anlæg anvendt til analyse
af den valgte problemstilling
- Skal kunne formidle projektets arbejdsresultater på en
struktureret og forståelig måde såvel skriftligt, grafisk og
mundtligt
- Skal kunne analysere egen læringsproces
- Skal kunne anvende en metode til organisering af
projektarbejdet.
Kompetencer
- Skal kunne formidle de opnåede resultater fra projektarbejdet i
en projektrapport
- Skal kunne samarbejde omkring problemfeltets projektarbejde og
foretage en fælles fremlæggelse af projektarbejdets resultater
- Skal kunne anvende projektarbejde som studieform
- Skal kunne reflektere over egne erfaringer med projektarbejdet
og problembearbejdningen
- Skal kunne anvende de i projektarbejdet benyttede
metoder/teorier inden for fagligheden byggeri og anlæg i
forbindelse med analyse af en problemstilling af lignende faglig
karakter
- Skal kunne reflektere over måder at formidle information til
andre (skriftligt, mundtligt og grafisk).
Undervisningsform
Projektarbejde med vejledning.
De studerende vælger selv et tema ud fra et
projektkatalog, indenfor hvilket projektgruppen vælger en eller
flere vinkler for problembearbejdning. Hvert tema dækker bredt de
fagligheder, der indgår i det videre studieforløb inden for byggeri
og anlæg.
Omfang og forventet arbejdsindsats
Kursusmodulets omfang er 15 ECTS svarende til 450 timers
studieindsats.
Eksamen
Prøver
Prøvens navn | Teknisk rapportskrivning – virkelighed og modeller inden for
byggeri og anlæg |
Prøveform | Mundtlig pba. projekt
Mundtlig prøve baseret på fremlæggelsesseminar og
projektrapport. |
ECTS | 15 |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets
eksamensordning |