Modulet har til formål at fremme den studerendes professionelle og faglige selvafklaring. Dette gøres med afsæt i semesterets projektorienterede forløb og skal resultere i, at den studerende ved semesterets afslutning ikke blot er klar til at skrive speciale, men også har en tydelig og realistisk pejling af, inden for hvilke områder, den studerende vil søge sit første arbejde, hvordan vedkommende kan søge arbejde, samt inden for hvilke typer af arbejde og arbejdsformer den studerende har sine styrker og interesser. Undervisningen gennemføres ifm. de indlagte workshops på semesteret, ligesom en af semesterets vejledningssessioner vil have modulets fokus i centrum.
Prøvens navn | Læringsfilosoffen i praksis |
Prøveform | Skriftlig og mundtlig
En kombineret skriftlig og mundtlig prøve med udgangspunkt i det
skriftlige arbejde, hvad enten dette er udarbejdet individuelt
eller i samarbejde med andre. Projektrapporten/det skriftlige
arbejde betragtes som gruppens fælles ansvar. Projektrapporten/ det
skriftlige arbejde udgør følgelig grundlaget for eksamination og
bedømmelse, og der foretages en samlet bedømmelse af
projektrapporten/det skriftlige arbejde og den mundtlige
præstation. Ved en mundtlig gruppeprøve skal den enkelte studerende
eksamineres på en sådan måde, at det sikres, at der foretages en
individuel bedømmelse af den studerendes præstation; jf.
eksamensbekendtgørelsen (bek. nr. 1518 af 16. december 2013 §4
stk.2) Bedømmelsen vurderer i hvilken grad den studerende opfylder
projektmodulets læringsmål og sker på grundlag af en
helhedsvurdering af projektrapporten/det skriftlige arbejde,
fremlæggelsen, den fælles diskussion og de individuelle spørgsmål,
dvs. alle aspekter skal demonstreres udført/opfyldt på
tilfredsstillende vis. Projektrapporten/det skriftlige arbejde,
herunder at den også er tilfredsstillende hvad angår krav til
formuleringsevne og sproglig korrekthed, indgår med andre ord i det
samlede bedømmelses-grundlag, men der gives ikke en selvstændig
karakter for den. Prøven foregår som en samtale mellem den/de
studerende, eksaminator og censor med udgangspunkt i den af den/de
studerendes udarbejdede projektrapport/det skriftlige arbejde.
Den studerende skal skrive en målrettet tekst, i hvilket den studerende henvender sig til en erhvervsmæssigt set relevant modtager. Teksten skal indeholde en beskrivelse a f, hvad anvendt filosofi er, hvilke faglige og personlige kompetencer vedkommende har, illustreret med bl.a. henvisning til det projektorienterede forløb, hvad den studerende ser som det gode arbejde og hvorfra denne forståelse kommer, hvilken forståelse den studerende har af modtagerens organisation, og hvilke opgaver og funktioner, den studerende ser sig selv i stand til at løfte eller bidrage til. Teksten skal være skrevet, så den i sin form og sprogbrug er tilpasset den idealiserede modtager. Teksten vedhæftes som bilag til projektrapporten, der afleveres som afslutning på modulet. Sidetal: Mindst 7 og højst 10 sider pr. studerende. Prøvetid: 45 minutter i alt ved individuelle prøver, herunder votering og tilbagemelding. Ved grupper max. 2 timer. Prøvetiden er den samlede prøvetid for modulerne 20 og 21. |
ECTS | 10 |
Tilladte hjælpemidler | Alle skriftlige og alle elektroniske
hjælpemidler |
Bedømmelsesform | Bestået/ikke bestået |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Det skriftlige produkt og den mundtlige samtale skal
demonstrere, at den studerende opfylder målbeskrivelserne for
modulet.
|
Engelsk titel | The Philosopher of Learning in Practice |
Modulkode | KAFIL201721 |
Modultype | Kursus |
Varighed | 1 semester |
Semester | Efterår
|
ECTS | 10 |
Undervisningssprog | Dansk |
Tomplads | Ja |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævnet for Anvendt Filosofi |
Institut | Institut for Læring og Filosofi |
Fakultet | Det Humanistiske Fakultet |