Forudsætninger/Anbefalede forudsætninger for
at deltage i modulet
Modulet bygger på viden opnået i semestre 1-6 eller tilsvarende.
Modulets indhold, forløb og pædagogik
Læringsmål
Viden
- Skal have udviklingsbaseret viden om og forståelse for
professionens og fagområdets praksis og anvendt teorier og metoder
inden for nanoteknologi
- Kunne forstå at opsætte en business case for en nanoteknologisk
produktionsmetode eller et potentiel produkt.
- Kunne forstå videnskabelige metoder og teorier set i forhold
til projektets tema
Færdigheder
- Skal kunne anvende fagområdets metoder og redskaber og skal
mestre de færdigheder, der knytter sig til beskæftigelse inden for
professionen
- Skal kunne vurdere praksisnære og teoretiske problemstillinger
samt begrunde og vælge relevante løsningsmodeller
- Skal kunne formidle praksisnære og faglige problemstillinger og
løsninger til samarbejdspartnere og brugere
- Kunne lave en cost-benefit analyse på for en nanoteknologisk
produktionsmetode eller et potentiel produkt.
Kompetencer
- Skal på selvstændig måde kunne problemformulere, gennemføre,
dokumentere og præsentere et projektarbejde omfattende en kompleks
og udviklingsorienteret opgave inden for centrale emner af
nanoteknologi
- Skal evne at omsætte akademiske kundskaber og færdigheder til
relevant, praktisk problembearbejdning og løsning på
diplomingeniørniveau
- Skal evne at opstille robuste tids- og arbejdsplaner for eget
projekt
- Skal selvstændigt og med professionel tilgang kunne indgå i en
dialog med den valgte specialiserings parter og professionelle
interessenter.
- Skal kunne identificere egne læringsbehov og udvikle egen
viden, færdigheder og kompetencer i relation til professionen
- Have opnået evne til at kunne vurdere basale økonomiske forhold
ved udvikling og idriftsættelse af en nanoteknologisk
produktionsmetode eller et potentiel produkt.
Undervisningsform
Afvikles som problembaseret projektorienteret arbejde. Modulet
skal give den studerende mulighed at dokumentere viden, færdigheder
og kompetencer på professionsbachelorniveau inden for
nanoteknologi. Den studerende formulerer selv det problem, der
behandles; men problemformuleringen skal godkendes af vejleder og
studienævnsformand, før projektet påbegyndes. Emnet for
diplomingeniørprojektet skal normalt tage udgangspunkt i et af
fagområderne fra praktikopholdet, således at den studerendes
erfaringer herfra kan inddrages. Projektet kan udføres i eller i
samarbejde med en virksomhed. Projektet kan være af teoretisk og
eller eksperimentel natur. . Der gives et antal lektioner i
forretningsøkonomi, for at understøtte læringsmålene omkring
dette.
Omfang og forventet arbejdsindsats
Projektets omfang er 15 ECTS svarende til 450 timers
studieindsats.
Eksamen
Prøver
Prøvens navn | Bachelorprojekt - Diplomingeniør |
Prøveform | Speciale/afgangsprojekt |
ECTS | 15 |
Tilladte hjælpemidler | Alle skriftlige og alle elektroniske
hjælpemidler |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Ekstern prøve |
Vurderingskriterier | Som angivet i Fællesbestemmelser for uddannelser
(Vurderingskriterier).
http://www.engineering.aau.dk/uddannelse/Studieadministration/ |