Undervisningen foregår på dansk eller engelsk.
Modulet beskæftiger sig med kinesisk organisations- og
virksomhedskultur, virksomhedstyper og udenlandske virksomheders
indtog på det kinesiske arbejdsmarked.
Den studerende skal gennem modulet opnå:
Viden om og forståelse af
samspillet mellem stat, samfund og virksomheder i Kina (herunder forskellige virksomhedstyper)
aspekter af det kinesiske arbejdsmarked med relevans for udenlandske virksomheder
virksomhedsrelevante elementer af kinesisk kultur og kommunikation
udenlandske virksomheders interkulturelle udfordringer i mødet med kinesiske organisationsformer.
Den studerende skal gennem modulet opnå:
Færdigheder i
at identificere og analysere kommunikative og organisatoriske udfordringer i dansk- kinesisk samarbejde
at identificere og analysere udfordringer for danske og udenlandske virksomheder i mødet med stat og marked i Kina.
Den studerende skal gennem modulet opnå:
Kompetencer til
Prøvens navn | Kinesisk organisations- og virksomhedskultur |
Prøveform | Skriftlig
Prøven har form af en bunden skriftlig 2-dages hjemmeopgave på
dansk eller engelsk efter studienævnets bestemmelse. Besvarelsen
må højst være på 8 sider.
Hjemmeopgaven indeholder udvalgte elementer fra modulets fagområder. Afløsning: Prøven kan afløses ved tilfredsstillende, aktiv deltagelse i det pågældende kursus, dvs. 80% tilstedeværelse samt udarbejdelse af de af underviseren fastsatte mundtlige og/eller skriftlige oplæg som en del af kurset. |
ECTS | 5 |
Tilladte hjælpemidler | Alle skriftlige og alle elektroniske
hjælpemidler |
Bedømmelsesform | Bestået/ikke bestået |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Besvarelsen skal demonstrere, at den studerende opfylder målbeskrivelserne for modulet. |
Engelsk titel | Chinese Organisational and Business Culture |
Modulkode | BAINV201725 |
Modultype | Kursus |
Varighed | 1 semester |
Semester | Efterår
|
ECTS | 5 |
Undervisningssprog | Dansk |
Tomplads | Ja |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævnet for International Virksomhedskommunikation |
Institut | Institut for Kultur og Globale Studier |
Fakultet | Det Humanistiske Fakultet |