Modulet omfatter kurser inden for fremmedsproget og dansk inden for følgende fagområder:
Når modulet er afsluttet, skal den studerende kunne demonstrere:
Viden om og forståelse af
udvalgte genrer inden for skriftlig virksomhedskommunikation
erhvervsmæssige forhold, der er relevante for at kunne varetage virksomhedens/organisationens skriftlige kommunikation.
Når modulet er afsluttet, skal den studerende kunne demonstrere:
Færdigheder i
at oversætte tekster, der indgår i virksomhedens/organisationens kommunikation
selvstændigt at disponere og udforme tekster, der indgår i virksomhedens/organisationens kommunikation
at anvende sin viden om fremmedsprogets syntaks, morfologi og leksis i udformningen af virksomhedens forskellige tekster
at formulere sig sprogligt nuanceret med et formalitetsniveau og en stil, som er afstemt i forhold til kontekst og teksttype.
Når modulet er afsluttet, skal den studerende kunne demonstrere:
Kompetencer til
Prøvens navn | Virksomhedskommunikation II |
Prøveform | Skriftlig
Prøven består i oversættelse fra dansk til fremmedsproget og/eller
fra fremmedsproget til dansk samt selvstændig tekstproduktion på
fremmedsproget på basis af erhvervskommunikative
tekster. |
ECTS | 5 |
Tilladte hjælpemidler | Alle skriftlige og alle elektroniske
hjælpemidler |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Ekstern prøve |
Vurderingskriterier | Besvarelsen skal demonstrere de læringsmål, som er angivet i modulbeskrivelsen ovenfor. |
Engelsk titel | International Business Communication II |
Modulkode | BAINV201410 |
Modultype | Kursus |
Varighed | 2 semestre |
Semester | Forår og Efterår
|
ECTS | 5 |
Undervisningssprog | Dansk |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævnet for International Virksomhedskommunikation |
Institut | Institut for Kultur og Globale Studier |
Fakultet | Det Humanistiske Fakultet |