Universelt design og tilgængelighed i praksis

2018/2019

Modulets indhold, forløb og pædagogik

Studerende, der gennemfører modulet, tilegner sig følgende:

Læringsmål

Viden

  • Indgående viden om teoretisk, metodisk og videnskabelig tilgang til caseanalyse.
  • Viden om metoder for analyse af hhv brugskvalitet og oplevet kvalitet i relation til universel design og tilgængelighed
  • Viden om brugen af specifikke universelle og tilgængelige design til forskellige målgrupper gennem praktisk afprøvning

Færdigheder

  • Skal sætte teoretiske og metodiske værktøjer i spil i relation til konkrete problemstillinger indenfor universelt design og tilgængelighed.

Kompetencer

  • kan analysere praksisprocesser og identificere centrale problemfelter.
  • Kan identificere konkrete forskelle på universelt design og tilgængelighed i praksis. .
  • Kan identificere konkrete problemstillinger ift oplevet kvalitet og brugskvalitet i relation til universlet design og tilgængelighed i praksis

Undervisningsform

Undervisningsformen er undervisning, opgaveløsning, selvstudie og ekskursion/studietur.

Eksamen

Prøver

Prøvens navnUniverselt design og tilgængelighed i praksis
Prøveform
Skriftlig
ECTS5
BedømmelsesformBestået/ikke bestået
CensurIntern prøve
VurderingskriterierEr angivet i Fællesbestemmelserne.
Permalink Print

Fakta om modulet

Engelsk titelUniversal design and Accessibility in Practice
ModulkodeTBIUDTK16202
ModultypeKursus
Varighed1 semester
SemesterForår
ECTS5
UndervisningssprogDansk
TompladsJa
UndervisningsstedCampus København
Modulansvarlig
Indgår i

Organisation

StudienævnStudienævnet for Byggeri og Bolig
InstitutStatens Byggeforskningsinstitut
FakultetDet Ingeniør- og Naturvidenskabelige Fakultet

Søg i modulbasen

View all fonts in this project