Forudsætninger/Anbefalede forudsætninger for
at deltage i modulet
Optagelse på masteruddannelsen.
Modulets indhold, forløb og pædagogik
De studerende, der gennemfører modulet:
Læringsmål
Viden
- Har specialiseret og detaljeret viden om centrale begreber og
teorier relateret til universelt design og tilgængelighed.
- Har viden og indsigt i implementeringsstrategier og –
processer forbundet med det byggede miljøs udvikling.
- Har kendskab til regulering og centrale policy-‐værktøjer
generelt og specifikt i forbindelse med implementering af
universelle-‐ og tilgængelige design.
- Har viden om barrierer og løsninger i forbindelse med
implementeringen af universelle-‐ og tilgængelige design.
- Har dybdegående indblik i bygningskategorier og
brugergrupper.
- Har viden om implementering af universelt design og
tilgængelighed i byggeri af forskellig skala og brug.
Færdigheder
- Kan anvende centrale teorier, koncepter og metoder til analyse
indenfor forskellige emner.
- Kan identificere videnskabelige problemstillinger.
- Kan selvstændigt og kritisk overføre relevante teorier og
begreber til konkrete implementeringsprocesser af universelt
design og tilgængelighed i praksis.
Kompetencer
- Kan selvstændigt og kritisk overføre relevante teorier og
begreber til konkrete problemstillinger i praksis.
- Kan på et videnskabeligt grundlag håndtere komplekse
problemstillinger og kvalificere universelt design og
tilgængelighed i bygge- og implementeringsprocesser.
- Kan identificere problemstillinger og udfordringer i
regulerings-‐ og styringsprocesser forbundet med opførelse og
renovering af byggeri.
- Kan designe kvalitative metodiske indgange til
feltet.
Undervisningsform
Undervisningsformen er forelæsninger, undervisning,
opgaveløsning og selvstudie.
Eksamen
Prøver
Prøvens navn | Strategi og implementering af universelt design og
tilgængelighed |
Prøveform | Mundtlig pba. projekt |
ECTS | 10 |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Ekstern prøve |
Vurderingskriterier | Er angivet i
Fællesbestemmelserne. |