Afsluttende masterprojekt

2018/2019

Forudsætninger/Anbefalede forudsætninger for at deltage i modulet

Det forudsættes, at den studerende har bestået 3. semester.

Modulets indhold, forløb og pædagogik

Studerende, der gennemfører 8. modul og 4. semester:

Læringsmål

Viden

  • Har viden og indsigt i praksiseksempler, tilegnet fra ekskursionen.
  • Har viden om konkrete problemstillinger, udfordringer og løsninger fra praksis.
  • Har opnået viden om sammenhængen mellem forskellige faglige tilgange og deres betydning for anvendelighed og ligeværdighed i praksis.

Færdigheder

  • Kan analysere tekniske og brugerorienterede problemfelter i forhold til byggemetode og byggetradition ved at fokusere på nyudvikling og problemløsning.
  • Kan formidle faglige problemstillinger og løsningsmodeller til både fagfæller og ikke-specialister.
  • Kan kritisk analysere konkrete praksiseksempler i forhold til byggelovgivning, anvisninger, danske - og internationale standarder samt FN-konventioner og EU-direktiver.

Kompetencer

  • Kan selvstændigt indgå i fagligt og tværfagligt samarbejde og tværfaglige teams i offentlige og private virksomheder og påtage sig professionelt ansvar.
  • Kan kvalificere niverselt design og tilgængelighed i design-, bygge- og udviklingsprocesser.
  • Kan indgå i forsknings- og udviklingsprojekter indenfor universelt design og tilgængelighed for personer med handikap.
  • Kan indgå i udvikling af virksomheders kompetencer, specialisering og værdigskabelse.

Undervisningsform

Projektskrivning og selvstudie.

Eksamen

Prøver

Prøvens navnFinal Master Project
Prøveform
Mundtlig pba. projekt
ECTS15
Bedømmelsesform7-trins-skala
CensurEkstern prøve
VurderingskriterierEr angivet i rammestudieordningen.

Fakta om modulet

Engelsk titelFinal Master Project
ModulkodeTBIUDTK13401
ModultypeProjekt
Varighed1 semester
SemesterForår
ECTS15
UndervisningssprogDansk
TompladsJa
UndervisningsstedCampus København
Modulansvarlig

Organisation

StudienævnStudienævnet for Byggeri og Bolig
InstitutStatens Byggeforskningsinstitut
FakultetDet Ingeniør- og Naturvidenskabelige Fakultet