Forudsætninger/Anbefalede forudsætninger for
at deltage i modulet
Optagelse på masteruddannelsen.
Modulets indhold, forløb og pædagogik
De studerende, der gennemfører modulet:
Læringsmål
Viden
- Har viden om forskellige internationale teoretiske og
videnskabsteoretiske tilgange til universelt design
- Har viden om forskellige internationale teorier og metoder til
tilgængelighedsfeltet
- Har viden og kendskab til forskellige metodiske værktøjsrammer
indenfor universelt design og tilgængelighed
- Har viden om internationale standarder, lovgivning og
strategier for personer med handikap.
- Har viden om international byggelovgivning, anvisninger og
standarder (FN-konventioner, EU-direktiver mv.).
- Har viden om forskellige nationers måder at håndtere
problemstillinger og krav forbundet med universelt design og
tilgængelighed.
Færdigheder
- Kan analysere og vurdere problemstillinger indenfor universelt
design og tilgængelighed i sammenhæng med internationale
lovgivninger, standarder, konventioner, direktiver og
intentioner.
- Kan trække på internationale erfaringer indenfor Universelt
design og tilgængelighed og omsætte det til danske forhold.
- Kan anvende relevante analyse- og løsningsmodeller.
- Kan tilføre faglig udvikling, innovation (nye faglige
analyse-‐ og arbejdsmetoder) og værdiskabelse til danske
forhold.
Kompetencer
- Kan kvalificere universelt design og tilgængelighed i komplekse
bygge- og designprocesser op baggrund af international viden,
forskning og erfaringer.
- Kan kvalitetssikre universelle- og tilgængelige design i bygge-
og anlægssektoren samt design- og udviklingsprojekter
generelt.
Undervisningsform
Undervisningsformen er forelæsninger, undervisning,
opgaveløsning og selvstudie.
Eksamen
Prøver
Prøvens navn | Universelt Design i et internationalt perspektiv |
Prøveform | Skriftlig |
ECTS | 5 |
Bedømmelsesform | Bestået/ikke bestået |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Er angivet i
rammestudieordningen. |