Forudsætninger/Anbefalede forudsætninger for
at deltage i modulet
Modulet bygger videre på viden opnået i de første 5 semestre.
Modulets indhold, forløb og pædagogik
Studerende der gennemfører modulet opnår:
Læringsmål
Viden
- Forskellige måder at skabe af bæredygtige og innovative
teknologiske løsninger samt positionere disse på en
udviklingsarena
Færdigheder
- afgrænse en designmæssig problemstilling eller bæredygtig
udfordring som lader sig besvare under hensyn til ressourcer, tid
og kompetencer
- gennemføre et designprojekt, som understøtter bæredygtige
løsninger og bidrager til fornyelse og omstilling
- tilrettelægge et designprojekt under hensyn til projektgruppens
kompetencer, interne samspil og læring samt samspillet med eksterne
aktører og interessenter
- udvælge fremgangsmåder og metoder til en samlet håndtering af
brugere, interessenter og designudfordringer i et
designprojekt
Kompetencer
- identificere og udvælge kritiske forhold og bæredygtige
udfordringer samt reflektere kritisk over forskellige
designstrategier, muligheder og løsninger med reference til mulige
udviklingsscenarier.
- selvstændigt indgå i samarbejde på tværs af professioner,
discipliner og fag
- identificere og dokumentere egne læringsbehov samt strukturere
og dokumentere egen læring i forskellige læringsmiljøer
Undervisningsform
Modulet gennemføres som et problembaseret projektorienteret
arbejde indenfor modulets overordnede ramme. Projektarbejdet
understøttes af en eller flere vejledere. En del af
projektaktiviteterne vil foregå med at udarbejde og konstruere
modeller og prototyper i værksted.
Eksamen
Prøver
Prøvens navn | Bachelorprojekt: Bæredygtigt design |
Prøveform | Mundtlig pba. projekt |
ECTS | 15 |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Ekstern prøve |
Vurderingskriterier | Er angivet i
Fællesbestemmelserne. |